گاردین: اسرائیل با ترور سیدحسن نصرالله، آمریکا را بی‌حیثیت کرد

گاردین: اسرائیل با ترور سیدحسن نصرالله، آمریکا را بی‌حیثیت کرد
دوشنبه 9 مهر 1403 - 10:50

«گاردین» در تحلیلی با اشاره به ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: حمله هوائی اسرائیل به بیروت ساعاتی بعد از درخواست‌های روز پنجشنبه ایالات متحده و فرانسه از این رژیم برای آتش بس در لبنان نشان داد اسرائیلی‌ها حتی به خواست اصلی‌ترین متحدان خود نیز اهمیت نمی دهند.

این گزارش با اشاره به نقض آشکار قوانین بین المللی در لبنان توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل با ترور سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، ایالات متحده و شخص جو بایدن، ‌رئیس جمهوری این کشور را تحقیر کرده است.

بنابر گزارش گاردین، مقامات آمریکایی و فرانسوی گزارش داده بودند که نتانیاهو به طور خصوصی آتش‌بس لبنان را تأیید کرده است، موضوعی که در عمل با ترور سید حسن نصرالله رد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: در طول ماه‌های اخیر، نخست‌وزیر اسرائیل همواره خود را مشتاق گفت و گو با آمریکا نشان داده، اما هر کاری که خودش خواسته را انجام داده است. در حالی که اسرائیل وانمود می کرد که به ابتکارات دیپلماتیک ایالات متحده علاقه دارد، در حال برنامه ریزی برای حمله همه جانبه به حزب الله بود. این موضوعی است که اوضاع را در لبنان و کل خاورمیانه به شدت بحرانی کرده است. اسرائیل بارها با استفاده از تسلیحاتی که آمریکا به آن ارسال کرده، با کشتن ده ها هزار نفر در باریکه غزه و در حالی که آمریکا با انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری نوامبر (آبان) رو به رو است، حامی‌ترین متحد خود را تحقیر کرده است.

به گزارش ایرنا، این گزارش می افزاید که احتمال اجتناب بایدن از تمایل به حمایت بیشتر از نتانیاهو، بیشتر از هر زمان دیگر است. رئیس جمهوری آمریکا باید به او بگوید که ایالات متحده دیگر به تامین تسلیحاتی که اسرائیل با آن، درخواست‌های واشنگتن را نادیده می گیرد، ادامه نخواهد داد.

گاردین در پایان افزود: هر چند که رهبران جهان اصرار دارند، آتش‌بس در لبنان اولویت فوری بین المللی است. اما تنها آتش‌بس و توافق آزادسازی اسرا در غزه و فراتر از آن، ایجاد یک کشور فلسطینی می تواند صلح را برای خاورمیانه به ارمغان بیاورد.

پربیننده ترین خبرها