مراسم عزاداری سفارت لبنان در بغداد برای شهید نصرالله

دوشنبه 9 مهر 1403 - 21:52

خبرنگار شبکه العالم در بغداد گزارش داد سفارت لبنان، مجلس عزاداری برای شهید سید حسن نصرالله با حضور شخصیت‌های بلندپایه سیاسی عراق مانند "نوری المالکی"، "عمار الحکیم"، "همام الحمودی" و رهبران نیروهای حشد الشعبی و مقامات دولت عراق برگزار کرد.

العالمعراق

خبرنگار العالم با اشاره به حضور گسترده مردمی در این مراسم، گفت: این مجلس ترحیم یکی از ده‌ها مراسم عزاداری است که عراقی‌ها از زمان انتشار خبر شهادت "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان در همه استان‌ها از جمله پایتخت بغداد و استان‌های جنوبی برگزار می‌کنند. راهپیمایی‌ها، پویش‌های همبستگی و اعتراض‌آمیز نیز در طول سه روز گذشته در استان‌های بصره، ذی قار، نیسان ، دیوانیه، سماوه وهم چنین نجف اشرف و کربلای مقدس در حال برگزاری است.

خبرنگار العالم گفت: همه ساکنان استان‌های عراق برای ابراز همبستگی با لبنان و محکومیت جنایت صهیونیست‌ها در ترور سید مقاومت، حسن نصرالله از سه روز پیش در این پویش‌ها شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همه دانشگاه‌های عراق دست کم در 9 استان عراق پویش‌های همبستگی و اعتراض برگزار کردند و دیروز در اعتراض به جنایت اسرائیل تعطیل رسمی اعلام شد، و عراق در مدت 3 روز کمک‌های خود را به لبنان ارسال کرد و سومین مرحله کمک‌های عراق ارسال شد.

سفارت لبنان در بغداد دیروز یکشنبه از برگزاری مجلس ترحیم برای شادی روح سید حسن نصرالله خبر داد.

سفارت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفارت لبنان در بغداد با کمال تأسف و تسلیم در برابر خواست خداوند متعال، اعلام می‌دارد که مراسم فاتحه خوانی برای روح شهید سید حسن نصرالله (رحمت الله علیه) و همراهان وی را با همکاری لبنانی های مقیم عراق، و تولیت مسجد الزویه برگزار خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها