لحظه به لحظه با ۱۱مین روز از حملات رژیم صهیونیستی به لبنان/ بمباران قلب بیروت و پاسخ سنگین حزب‌الله با حمله به تل‌آویو

لحظه به لحظه با ۱۱مین روز از حملات رژیم صهیونیستی به لبنان/ بمباران قلب بیروت و پاسخ سنگین حزب‌الله با حمله به تل‌آویو
پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 08:54

ارتش رژیم صهیونیستی در یازدهمین روز پیاپی مناطق مختلف بیروت از‌ جمله ضاحیه جنوبی بیروت را هدف حملات هوایی قرار داد.

ا‌لعالم - لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که شب گذشته (چهارشنبه شب) به بیروت حمله کرده است اما به جزئیات این حمله اشاره‌ای نکرد.

همزمان منابع خبری گزارش دادند که منطقه الباشوره در بیروت هدف حمله جنگنده‌های رژیم اشغالگر قرار‌گرفته است، براساس این گزارش جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بارها به ضاحیه جنوبی بیروت حمله کردند و شهرک الخیام را هم بمباران کردند.

در همین راستا رسانه‌های وابسته به حزب‌الله لبنان اعلام کردند: "یگانی از نظامیان صهیونیستی که قصد نفوذ به لبنان از موقعیت المالکیه را داشتند، در اطراف شهرک عیترون در جنوب لبنان، در کمین مقاومت گرفتار شدند".

یک منبع آگاه حزب‌الله به رسانه‌ها گفت در حال حاضر درگیری‌های شدیدی بین نیرو‌های مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی در محور المالکیه – عیترون در جریان است و ارتش رژیم صهیونیستی در تلاش برای نفوذ به جنوب لبنان از روز سه‌شنبه تلفات و خسارت‌های سنگینی را متحمل شده است، نیرو‌های حزب‌الله با دفع حملات رژیم صهیونیستی، دست کم‌١١ تن از نظامیان این رژیم را به هلاکت رسانده و ده‌ها تن از آنها را مجروح کرده است.

دولت لبنان نیز در گزارش شمارش ٨ درباره اوضاع کنونی اعلام کرد که در دو روز گذشته حدود ١٣٤ بار و در مجموع تا کنون ٨٧٠٤ نوبت حمله هوایی به لبنان صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است ظرف ٢٤ ساعت گذشته ۵۵ نفر به شهادت رسیده و ١۵٦ نفر هم مجروح شده‌اند و به‌این‌ترتیب آمار اجمالی قربانیان از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی به لبنان به ١٩٢٨ شهید و ٩٢٩٠ مجروح رسیده است. همچنین یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر از اکتبر ٢٠٢٣ به دلیل حملات رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند که ١٦٠ هزار و ٢٠٠ نفر از آنها در مراکز اسکان آوارگان ثبت‌نام شده‌اند. کما اینکه از تاریخ ٢٣ تا ٣٠ سپتامبر گذشته خروج ٢٣٤٠٢٣ سوری و ٧٦٢٦٩ لبنانی به سمت خاک سوریه ثبت شده است.

لحظه به لحظه با حمله رژیم صهیونیستی به لبنان:

09:33 |‌ 6 شهید و 7 مجروح در آخرین تجاوز صهیونیست‌ها به بیروت

وزارت بهداشت لبنان گزارش داد در آخرین تجاوز اشغالگران صهیونیست به بیروت ۶ غیرنظامی شهید و ۷ تن دیگر مجروح شدند.

08:55 |‌ المنار: تجمع نظامیان صهیونیست هدف مقاومت لبنان قرار گرفت

خبرگزاری المنار گزارش داد که تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیست نشین «آویویم» هدف مقاومت قرار گرفته و به دنبال آن آژیرهای خطر در این شهرک به صدا درآمده است.

06:24 |‌ تحولات مختلف در لبنان و فلسطین اشغالی طی دو ساعت گذشته؛ حمله پهپادی به جولان اشغالی

حزب‌الله نیز همچنان تجمع نظامیان اسرائیلی در شمال را هدف قرار می‌دهد و آژیر هشدار گاه و بی‌گاه در شمال فلسطین اشغالی به صدا در می‌آید.

صهیونیست‌ها اعتراف کردند که چهار پهپاد یمنی به آسمان تل‌آویو نفوذ کردند اما در اظهاراتی عجیب مدعی شدند که این پهپادها در ارتفاعی بسیار نزدیک به سطح زمین منفجر شدند. این درحالی است که ویدیوهای ثبت شده چیز دیگری را نشان می‌دهد.

همچنین از ضاحیه جنوبی بیروت خبر می‌رسد که بمباران وحشیانه اسرائیل ادامه دارد و جنگنده‌های اسرائیل ظرف سی ثانیه ۳ منطقه را بمباران کردند.
مجموع بمباران‌های اسرائیل از بامداد تا کنون به 17 بمباران رسیده است.

4

06:18 |‌منابع لبنانی اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی در حمله امشب به ضاحیه جنوبی بیروت محله الامریکان (آمریکایی‌ها) را هدف قرار دادند.

06:15|‌ ادامه حملات شدید هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه

منابع لبنانی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی از بامداد امروز تاکنون ۱۷ مرتبه ضاحیه جنوبی بیروت را بمباران کرده است.

در آخرین مورد جنگنده‌های رژیم اشغالگر در عرض ۳۰ ثانیه، ۳ بار ضاحیه را هدف قرار دادند.

06:10 |‌ به‌دنبال حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان، چین از شورای امنیت سازمان خواست با اتخاذ تدابیر فوری، تنش در منطقه را مهار کند.

04:13 |‌ ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد دو پهپاد را در منطقه بات یام در تل آویو رصد و یکی از آنها را رهگیری کرده است. پهپاد دوم هم در منطقه‌ای خارج از شهر سقوط کرده است.

03:34 | به گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی آژیر خطر در مناطق شلومی و حانیتا در الجلیل غربی به صدا درآمد.

۰۲:۵۸ |‌ رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند به‌دنبال احتمال نفوذ پهپاد، آژیر خطر در منطقه بات یام در تل آویو به صدا درآمد.

پربیننده ترین خبرها