نمایندگان مجلس سوریه: واکنش ایران باعث تغییر قوانین درگیری با دشمن صهیونیستی شد + فیلم

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 12:45

نمایندگان مجلس سوریه تاکید کردند که واکنش ایران باعث تغییر قوانین درگیری با دشمن صهیونیستی شده است و ابراز امیدواری کردند که پاسخگویی تا بازگرداندن حق به صاحبان آن ادامه داشته باشد.

العالم - فلسطین اشغالی

ولید درویش، نماینده مجلس سوریه در گفت و گو با شبکه خبری العالم گفت: پس از واکنش ایران شاید در ظاهر تغییری در نبرد و میدان رخ نداده است، اما معادلات و قوانین کلی درگیری یقینا تغییر کرد. امروز دشمن صهیونیستی به خوبی از توانمندی‌های نظامی محور مقاومت و به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران آگاهند.

وی افزود: بیانیه‌هایی طنز از سوی اسرائیلی‌ها مطرح شد مبنی بر این که امشب یا امروز پاسخ خواهیم داد و به سایت‌هایی در خاورمیانه حمله خواهیم کرد اما این نمایش بیش از پیش ناکامی اسرائیلی‌ها را به اثبات رساند. حال معلوم شد این مقاومت است که سمت و سوی مبارزه در میدان را تعیین می کند نه اسرائیل.

وی خاطرنشان کرد که همه مردم سوریه از پاسخگویی ایران خرسند شدند.

مناف الفلاح نماینده مجلس سوریه نیز به دوربین العالم گفت: طبیعی است که ایرانی‌ها خواهان پاسخی محکم و کوبنده بودند که رژیم صهیونیستی را به خود آورد و قوانین اساسی بازی و پایبندی به کنوانسیونهای بین المللی را به غرب به‌ویژه آمریکا یادآور شود.

وی افزود: این سرآغاز پیروزی برای محور مقاومت محسوب می‌شود و بسیار روحیه بخش است. ما با چشمان خود می‌بینیم که محبوبیت محور مقاومت در خیابان‌های مختلف پایتخت‌های عربی افزایش چشمگیری داشته است. رژیم صهیونیستی در وحشت و سردرگمی بین گزینه‌های پاسخ و عدم پاسخ به سر می‌برد زیرا بیانیه های صادر شده از سوی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که اگر این رژیم حمله کند، پاسخ بعدی ویرانگرتر و شدیدتر از پاسخ اول خواهد بود و ارکان رژیم صهیونیستی ضربه خورد.

وی در پایان گفت: این اقدام اوضاع را 180 درجه تغییر داد و مصیبت و غم خانواده‌های گرفتار اعم از سوری و لبنانی، فراموش و تبدیل به شادی شد. ان‌شاءالله این شادی با بازگرداندن سرزمین فلسطین به صاحبانش کامل خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها