رسانه‌های صهیونیست: جنگ در لبنان پیچیده‌تر از تصورات‌مان است

رسانه‌های صهیونیست: جنگ در لبنان پیچیده‌تر از تصورات‌مان است
جمعه 13 مهر 1403 - 11:01

رسانه‌های عبری با انتشار جزئیات تلفات سنگین ارتش اشغالگر در کمین نیروهای حزب‌الله لبنان، اعتراف کردند که ارتش این رژیم با دشمن سرسختی مواجه شده و جنگ زمینی در خاک لبنان دشوارتر از آن چیزی است که تصور می‌شد.

العالم - لبنان

منابع عبری صبح پنجشنبه اعلام کردند که در جریان نبرد با حزب الله لبنان بر اثر اصابت موشک ضد زره دو نظامی اسرائیل کشته و 7 تن دیگر به شدت مجروح شدند.

رزمندگان حزب الله روز چهارشنبه در سه کمین مرگبار در مرز فلسطین اشغالی با جنوب لبنان، نیروهای پیاده‌نظام رژیم اشغالگر را غافلگیر کردند که منجر به هلاکت حداقل 14 افسر درجه‌دار و نظامی و زخمی شدن شماری دیگر شد که رسانه‌های عبری تاکنون به کشته شدن 8 نفر از آنها اعتراف کرده‌اند.

مرکز پزشکی "زیو" متعلق به رژیم صهیونیستی در شهر "صفد" روز پنجشنبه اعلام کرد که تنها در یک روز 39 نظامی مجروح را پذیرش کرده که با بالگردها و آمبولانس‌های نظامی منتقل شدند.

کانال 12 عبری نیز درباره این رویداد اظهار داشت که دیروز دو فاجعه در لبنان رخ داد. در فاجعه اول، تیپ کماندو توسط مجاهدان حزب‌الله مواجه و غافلگیر شد. در فاجعه دوم، نیروهای "تیپ گولانی" مورد اصابت خمپاره قرار گرفتند و عملیات نجات، تخلیه نیروها و انتقال مجروحان زیر آتش‌بار طولانی‌مدت به سختی انجام شد.

کانال عبری "کان" هم به طولانی شدن فرآیند تخلیه نظامیان کشته‌شده و زخمی از جنوب لبنان اعتراف نمود و تاکید کرد که نیروهای پشتیبانی اسرائیلی که برای عملیات تخلیه و انتقال نیروها اعزام شدند، در معرض گلوله‌باران شدید حزب‌الله قرار گرفتند.

سازمان رادیو و تلویزیون عبری گزارش داد که نظامیان اشغالگر با دشمنی سرسخت و آموزش‌دیده در جنوب لبنان مواجه هستند و بنا به گفته نظامیان حاضر در جنگ، موقعیت جغرافیایی سرزمین جنوب لبنان بسیار پیچیده‌تر از خاک باریکه غزه و مبارزه در این منطقه برای نظامیان ارتش صهیونیستی بسیار دشوارتر است.

حمله اسرائیل به جنوب لبنان اولین جنگ زمینی با حزب الله از سال ۲۰۰۶ تا کنون است که این تهاجم نظامی امروز وارد دوازدهمین روز خود شده است.

پربیننده ترین خبرها