مقاومت عراق تهدید به جنگ انرژی کرد و بغداد از آن تبری جست

مقاومت عراق تهدید به جنگ انرژی کرد و بغداد از آن تبری جست
دوشنبه 16 مهر 1403 - 13:01

در تازه ترین تحولات درباره توسعه ناآرامی ها در منطقه، مقاومت اسلامی در عراق در اظهار نظری که در رسانه های منطقه و جهان بازتاب وسیعی داشته است، تهدید به جنگ انرژی در سراسر منطقه کرد و بغداد در واکنش به این تهدید، از آن تبری جست و گفت که نفت منبع اصلی درآمد عراق است.

العالم - عراق

سخنگوی نظامی کتائب حزب الله عراق در توئیتی کوتاه اما شدیداللحن اخیرا تهدید به جنگ انرژی در منطقه کرده و گفته است: «اگر جنگ انرژی شروع بشود، جهان 12 میلیون بشکه نفت در روز را از دست خواهد داد».

العسکری تاکید کرده است «همان طور که گروه مقاومت اسلامی کتائب حزب الله پیشتر هم گفته بود یا همه از این نعمت (نفت) بهره می برند یا همه از آن محروم می شوند».

در نخستین واکنش به این اظهار نظر، مشاور امنیت عراق این اظهارات را در راستای جنگ رسانه ای جاری در منطقه دانست و گفت که اظهارات العسکری، نظر شخصی او است و بیان کننده موضع دولت عراق نیست.

«قاسم الاعرجی» در گفت وگوی رسانه ای افزود که نفت یکی از منابع اصلی درآمد عراق است و این کشور می کوشد که یک معبر امن برای صدور نفت باشد.

وی با اشاره به اخبار منتشره در خصوص احتمال حملات رژیم صهیونیستی به تاسیسات نفتی در منطقه خاطر نشان ساخت که عراق نمی خواهد تاسیسات نفتی اش یا دیگر تاسیسات نفتی در منطقه مورد تعرض قرار گیرند.

الاعرجی تاکید کرد که با سفیران کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه ملاقات هایی داشته و از آنها خواسته است که رژیم اشغالگر قدس را تحت فشار قرار دهند تا مانع توسعه دایره جنگ در منطقه شوند.

نخست وزیر عراق در همین راستا از انگلیس، اسپانیا و سوئیس خواست به مسوولیت های خود برای ممانعت از توسعه دایره جنگ در منطقه عمل کنند.

در همین چارچوب «کاظم الفرطوسی» سخنگوی گروه مقاومت اسلامی «کتائب سید الشهداء» اعلام کرده است که اگر آمریکا به مسوولیت های خود در راستای توافقنامه راهبردی امضا شده بین بغداد و واشنگتن برای دفاع از عراق در برابر تهدیدهای رژیم صهیونیستی عمل نکند، عراق با قدرت های بزرگی مانند روسیه و چین توافقنامه های دفاع مشترک امضا کند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی همچنان در صدد توسعه دایره جنگ در منطقه و کشاندن عراق به این دایره ناامنی و تنش است و به رغم این تهدیدها، گروه های مقاومت اسلامی در عراق از آمادگی خود برای مقابله با تهدیدهای رژیم غاصب خبر داده اند.

پربیننده ترین خبرها