تنش مکرون و نتانیاهو بر سر ارسال تسلیحات مرگبار در غزه

تنش مکرون و نتانیاهو بر سر ارسال تسلیحات مرگبار در غزه
دوشنبه 16 مهر 1403 - 15:32

فرانسه خواستار عدم تحویل تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی است که در جنگ غزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. نخست‌وزیر این رژیم این خواست را "شرم‌آور" خوانده است. اکنون آنها در حال گفت‌وگو برای حل این تنش هستند، اما نتیجه روشن نیست.

العالم- فلسطین اشغالی

"امانوئل مکرون" رئیس‌جمهور فرانسه و "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائيل در حال گفت‌وگو با یکدیگر هستند تا تنشی را که میان این دو در روزهای اخیر به وجود آمده است، حل کنند.

مکرون روز شنبه ۵ اکتبر (۱۴ مهر) خواستار توقف فروش تسلیحات مورد استفاده در غزه به اسرائیل شد و بر اولویت یک راه‌حل دیپلماتیک تاکید کرد. این سخنان نتانیاهو را به شدت خشمگین کرد و او آن را "شرم‌آور" خواند. او در تماس تلفنی با مکرون گفت که هرگونه محدودیت تسلیحاتی علیه اسرائیل در این شرایط، تنها به نفع دشمنان خواهد بود.

مکرون در گفت‌وگو با نتانیاهو بار دیگر از "تعهد تزلزل ناپذیر" فرانسه به امنیت اسرائیل سخن گفت و در عین حال تأکید کرد که تحویل تسلیحات به اسرائيل، طولانی شدن جنگ در غزه و گسترش آن به لبنان نمی‌تواند امنیت مورد انتظار اسرائیلی‌ها و همه ساکنان منطقه را تامین کند. اما نتانیاهو بار دیگر تاکید کرد که اسرائیل از دوستان خود انتظار حمایت دارد و نه "محدودیت‌هایی که تنها محور شرارت را تقویت کند".

پربیننده ترین خبرها