در راستای اجرای "طرح ژنرال‌ها"؛ ارتش اشغالگر اخراج فلسطینیان از شمال غزه را آغاز کرد

در راستای اجرای
دوشنبه 16 مهر 1403 - 16:08

ارتش صهیونیستی امروز دوشنبه اخراج فلسطینیان ساکن 3 شهر شمال باریکه غزه را آغاز کرد.

العالمفلسطین

این اقدام در راستای اجرای اعلام‌نشده "طرح ژنرال‌ها" می‌باشد که هدف آن تخلیه شمال غزه برای شهرک‌سازی صهیونیستی در آن است.

همزمان با اولین سالگرد 7 اکتبر، "اویخای ادرعی" سخنگوی ارتش صهیونیستی در سایت ایکس به ساکنان "بیت حانون"، "جبالیا" و "بیت لاهیا" درباره خروج از این مناطق هشدار داد.

وی گفت: باید فورا این مناطق را به طرف مناطق امن در مواصی در خان یونس در جنوب غزه تخلیه کنید.

نقشه ادرعی شبیه طرح ژنرال‌ها است که توسط فرماندهان سابق ارتش اسرائیل وابسته به جناح راست به رهبری "گیورا ایلند" رئیس سابق شورای امنیت داخلی تهیه شده است.

طرح ژنرال‌ها که اوایل سپتامبر گذشته فاش شد حاکیست تمام فلسطینیان می‌بایست ظرف یک هفته قبل از محاصره منطقه از آن خارج شوند در غیر این‌صورت رزمندگان فلسطینی راهی جز مرگ یا تسلیم ندارند.

جنگ نسل‌کشی در غزه که با حمایت آمریکا ادامه دارد، تاکنون منجر به شهادت و مجروحیت بیش از 139 هزار فلسطینی شده که بیشتر آنها کودک و زن هستند و بیش از 10 هزار نفر نیز در میان ویرانی‌ها ناپدید شده‌اند و ده‌ها کودک فلسطینی بر اثر گرسنگی جان باخته‌اند که یکی از بدترین تراژدی‌های انسانی در جهان است.

رژیم صهیونیستی در دهه‌های گذشته مقدار زیادی از اراضی سرزمین‌های عربی در فلسطین، لبنان و سوریه را اشغال کرده و مانع از تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای قبل از جنگ 1967 به پایتختی قدس شرقی می‌شوند.

پربیننده ترین خبرها