نقطه تحول در نبرد حزب‌الله: "حیفا" در مقابل "ضاحیه جنوبی"

نقطه تحول در نبرد حزب‌الله:
دوشنبه 16 مهر 1403 - 16:17

در پی هدف قرار دادن پی درپی غیرنظامیان در لبنان طی تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی، حزب‌الله این بار طی اقدامی تلافی‌جویانه، مناطق مسکونی در حیفای اشغالی را هدف قرار داد و نقطه تحولی در مبارزات خود علیه این رژیم ایجاد کرد.

العالم ـ‌ لبنان

سرتیپ "منیر شحاده" هماهنگ‌کننده سابق دولت لبنان در سازمان ملل (یونیفیل) در گفت‌گو با تارنمای خبری "العربی الجدید" گفت: از زمان باز شدن جبهه پشتیبانی لبنان برای فلسطین در ۸ اکتوبر ۲۰۲۳، مقاومت اعلام کرده که خواهان جنگ نیست و البته از آن باکی هم ندارد، لذا از هدف قرار دادن غیرنظامیان در اراضی اشغالی خودداری کرده است، هرچند که رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ تاکنون به راحتی مناطق مسکونی در جنوب، البقاع و ضاحیه جنوبی بیروت را بمباران کرده و از غیرنظامیان سپری انسانی درست کرده که به بهانه وجود انبارهای تسلیحات، دست به کشتار جمعی آنها می زند.

شحاده می گوید که مقاومت پس از مدتی طولانی خویشتن‌داری در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی، بالاخره دیروز اقدام به هدف قرار دادن غیرنظامیان صهیونیست و مناطق مسکونی سرزمین‌های اشغالی بخصوص در حیفا کرده است.

او خاطرنشان کرد که دلیل انتخاب نکردن تل‌آویو به‌جای حیفا این است که رژیم صهیونیستی بیروت غربی را که قلب پایتخت لبنان است بمباران نکرده، لذا مقاومت جنایت‌های ضاحیه جنوبی بیروت را با حیفا پاسخ داده است.

این کارشناس سیاسی افزود: مقاومت به رژیم صهیونیستی نشان داد که هدف قرار دادن غیرنظامیان با واکنشی همانند مواجه خواهد شد و بدین ترتیب، بازدارندگی لازم را ایجاد کرده تا بمباران برنامه‌ریزی شده علیه ضاحیه، البقاع، بعلبلک، الهرمل و جنوب متوقف گردد، آن هم وقتی بر همگان آشکار شده که رژیم صهیونیستی قصد دارد این مناطق را به عنوان بستر خیزش مقاومت، به نقاطی غیر قابل سکونت بدل سازد، همان کاری که در غزه نیز انجام داد.

گفتنی است که حزب‌الله دیشب یکشنبه قلب حیفا را با موشک‌های سنگین هدف قرار داد. رسانه‌های رژیم اشغالگر اذعان کردند که پدافند هوایی این رژیم نتوانسته است هیچ یک از این موشک‌ها را رهگیری کند و همانطور که ویدیو‌های بارگذاری شده توسط شهرک‌نشینان نشان می‌دهد خسارت‌های سنگینی به ساختمان‌ها، مراکز تجاری و خیابان‌های این شهر وارد آمده و همه اهالی شهر شب را در پناهگاه به سر برده‌اند.

این منابع تاکید کردند که برای اولین بار است که شهر حیفا مستقیماً هدف حمله موشکی حزب الله قرار می‌گیرد و حملات قبل از این به اهداف نظامی بود.

پربیننده ترین خبرها