در سالروز عملیات طوفان الاقصی؛

ابوعبیده: "وعده صادق" ترس را بر پیکر دشمن انداخت

ابوعبیده:
دوشنبه 16 مهر 1403 - 18:11

سخنگوی گردان‌های قسام در سخنرانی خود به مناسبت فرارسیدن سالروز آغاز عملیات طوفان الاقصی، تأکید کرد پس از گذشت یک سال از این عملیات، جمهوری اسلامی ایران عملیات وعده صادق ١ و ٢ را انجام داد که دشمن را به ترس و وحشت افکند.

العالم- فلسطین اشغالی

"ابوعبیده" سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) در سخنانی به مناسبت فرارسیدن سالروز آغاز عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد که این عملیات ضربه پیش‌دستانه بزرگی به دشمن صهیونیست بوده است.

سخنگوی گردان‌های قسام بیان کرد: پس از گذشت یک سال از نبرد طوفان الاقصی از غزه مقاوم و سرکش در برابر ظلم که دشمنش را شکست داده با شما سخن می‌گوییم. یک سال از حرفه‌ای‌ترین و موفق‌ترین عملیات تکاوری در دوره معاصر می‌گذرد.

وی افزود: پس از آن که برنامه‌ریزی‌های دشمن برای حمله بزرگی علیه مقاومت در غزه به مراحل پایانی خود رسیده بود، ما ضربه پیش‌دستانه بزرگی را به دشمن وارد کردیم. نبرد طوفان الاقصی پس از آن انجام شد که تجاوز دشمن به مسجدالاقصی به مرحله‌ای خطرناک و بی‌سابقه رسیده بود.

ابوعبیده گفت: نبرد طوفان الاقصی پس از آن انجام شد که دشمن به مرحله شهرک‌سازی، یهودی‌سازی و تعرض به اسرا وارد شد. ملت ما با وجود سهل‌انگاری نزدیکان، بزدلی نظام‌ها و هم‌دستی آن‌ها (با دشمن)، و همچنین با وجود ستم دشمن و قدرت‌های ظالم و متجاوز، مقاومت افسانه‌ای را از خود نشان داد.

وی افزود: در اطراف فلسطین جبهه‌هایی آتشین وجود دارد که در کنار ملت ما به رزم مشغولند، از ملت ما پشتیبانی می‌کنند، به صورت مستقیم با دشمن می‌جنگند و تلفات سنگینی را به آن وارد می‌آورند. پهپادهای یمنی و عراقی در آسمان فلسطین اشغالی جولان می‌دهند، دشمن را هدف قرار می‌دهند و خسارات بزرگی را به آن وارد می‌کنند.

ابوعبیده گفت: پس از یک سال از آغاز طوفان الاقصی، جمهوری اسلامی ایران حملات وعده صادق ۱ و ۲ را به انجام رساند و ترس و وحشت را بر پیکر دشمن انداخت.

وی ادامه داد: تنها چیزی که کمر این رژیم را محکم کرده ریسمان‌های همیشگی دولت آمریکاست که بدون شک با گذشت زمان این ریسمان‌ها نیز بریده خواهند شد. عملیات مقاومت توانایی‌های امنیتی و دفاعی دشمن را مستهلک کرده، زیان‌هایی اقتصادی را به آن وارد آورده و آوارگی و کوچ را به آن تحمیل کرده است.

ابوعبیده گفت: رژیم صهیونیستی از سوی تمامی امت‌های زمین و ملت‌های آزاده منزوی شده است. یک سال است که ما در نبردی نابرابر با دشمنی جنایتکار در حال جنگ هستیم؛ دشمنی که از ارتکاب هیچ جنایتی باک ندارد. مبارزان و مقاومان ملت ما به دلاوری قهرمانانه خود در وجب به وجب نوار غزه ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: ما هزاران نفر از نظامیان دشمن را به هلاکت رساندیم و زخمی کردیک و صدها جنگ‌افزار را از کار انداختیم. انتخاب ما تداوم نبرد فرسایشی درازمدت و دردآورد با دشمن است و نبردها موفقیت این گزینه را به اثبات رسانده است. دشمن زورگو درس‌های تاریخ، حقایق موجود و فرهنگ ملت و امت ما را نمی‌فهمد.

ابوعبیده گفت: شهادت ۲ فرمانده بزرگ یعنی اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله دلیل روشنی برای عدم درک ماهیت مقاومت از سوی دشمن است. اگر این ترورها برای دشمن پیروزی بود، مقاومت علیه اشغالگران به پایان رسیده بود. این سرزمین همان‌گونه که زیتون می‌رویاند، مبارزان مقاومت را از دل خود بیرون می‌آورد و سرافرازی را از نسلی به نسل دیگر منتقل به ارث می‌رساند.

وی ادامه داد: عملیات حال حاضر پشتیبانی از مقاومت غزه، از منظر ملت ما مواضعی ارزشمند و با شکوه است. شادی دشمن از ترورها کوتاه‌مدت است و اگر ترورها نوعی پیروزی بود، از زمان ترور عزالدین قسام مقاومت به پایان رسیده بود. امروز به برادران رزمنده‌یمان در حزب‌الله می‌گوییم که ما از قدرت و نیروی شما برای ورود تلفاتی دردناک به دشمن اطمینان داریم.
ابوعبیده گفت: در تمامی محورهای نبرد و در امتداد محور غزه صدها نظامی دشمن را هدف قرار دادیم و به هلاکت رساندیم، جنگ‌افزارهای دشمن را منهدم کردیم و تاکتیک‌ها را توسعه بخشیدیم.

وی ادامه داد: با افتخار کامل، تحرکات مردمی بزرگ یمن آزاده را ارج می‌نهیم و از تمامی تحریکات ملت‌های دوست و برادر در جای‌جای جهان قدردانی می‌کنیم.

ابوعبیده گفت: رخدادهای اردوگاه‌های کرانه باختری مؤید آن است که سیاست دشمن، تصمیمی راهبردی است که آن را در تمامی نقاط سرزمین ما پیاده می‌کند. این رژیم اشغالگر و به ویژه کابینه تروریست کنونی آن نمی‌خواهد که حتی یک فلسطینی را در غرب رود اردن ببیند.

وی افزود: دشمن تنها زبان قدرت را می‌فهمد و تنها سلاح است که با سلاح رودررو می‌شود. عملیات اخیر یافا فقط بخشی از اقدامات پیشرو است؛ اقداماتی که به اذن خداوند تلخ‌تر و شدیدتر خواهند بود.

ابوعبیده گفت: از برادرانمان در کرانه باختری دعوت می‌کنیم که مقاومت خود را در واکنش به وحشی‌گری دشمن و جنایات آن تشدید کنند. ما از روز نخست بر حمایت از اسرای نزد خود و محافظت از آنان توجه داشته‌ایم. به اشغالگران می‌گوییم که اگر آزادی اسرای شما با بلندپروازی‌های نتانیاهو تناسب داشت از یک سال پیش امکان تحقق آن برای شما میسر بود.

وی افزود: تا زمانی که نتانیاهو و کابینه تروریست آن کارشکنی می‌کنند، آن چه در خصوص ۶ اسیر در رفح رخ داد ممکن است برای دیگر اسرا نیز رخ بدهد. ما دستورالعمل‌هایی داریم که بر اساس آن اگر اسرا در خطر قرار یا درگیری‌های نزدیک رخ بدهند به اماکن امن‌تر منتقل می‌شوند. خطراتی که متوجه اسرای اسرائیلی است روز به روز بیش‌تر می‌شود. اسرا در منطقه درگیری در معرض تیراندازی و شاید تیراندازی خود دشمن قرار می‌گیرند. سرنوشت اسرای دشمن در گرو تصمیم کابینه اشغالگران است و بعید نمی‌دانیم که پرونده آنان به تونلی تاریک فرو برود.

ابوعبیده گفت: ما خواهان برگزاری بزرگ‌ترین پویش عربی، اسلامی و بین‌المللی پشتیبانی از ملت فلسطین هستیم. صهیونیست‌ها باید بفهمند که از سوی تمامی جهان آزاده منزوی شده‌اند.

وی افزود: ما خواهان انجام بزرگ‌ترین حمله سایبری علیه دشمن از سوی کارشناسان جنگ الکترونیک هستیم. ما از علمای امت می‌خواهیم که از مرحله محکومیت لفظی عبور کنند. ما به آن‌ها می‌گوییم که آیا منتظر خبر تخریب مسجدالاقصای مبارک هستید؟ ما از علمای امت می‌خواهیم که فریضه جهاد علیه دشمن امت را تبیین کنند. ما از علمای امت می‌خواهیم که خطر آن چه را برای ملت ما و مقدسات اسلامی و مسیحی آن رخ می‌دهد، بیان کنند.

همچنین ابوعبیده گفت: آن چه مایه شرف مقاومت ما در این نبرد است، شهادت فرماندهان مقاومت پیش از سربازان آن است. در واکنش به نسل‌کشی علیه ملت ما تمامی اهداف در سرزمین‌های اشغالیِ ما، مجاز هستند.

پربیننده ترین خبرها