"یحیی سنوار" سرکردگان "اسرائیل" را شوک زده کرد!

سه شنبه 17 مهر 1403 - 09:42

یک منبع اسرائیلی روز دوشنبه در نهایت غافلگیری گزارش داد که یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس، پس از قطع ارتباط طولانی مدت، مجددا با نمایندگان این جنبش ارتباط برقرار کرده و پیام های جدیدی را به آنها ابلاغ نموده است.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه 12 اسرائیل اعلام کرد این پیام "سنوار" پس از قطع ارتباط با وی و احتمال کشته شدن او در یکی از حملات به غزه منتشر شده است.

این شبکه رسانه ای اسرائیل اذعان کرد "با توجه به تجدید روابط بین سنوار و میانجی‌های مذاکرات آتش بس، اما در حال حاضر به دلیل موقعیت اسرائیل در محور فیلادلفیا، امکان دستیابی به توافق ضعیف است.

وی افزود "بعلاوه این درک وجود دارد که ایالات متحده آمریکا هیچ پیشنهادی را تا انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آینده ارائه نخواهد کرد تا از اصطکاک با نخست وزیر بنیامین نتانیاهو جلوگیری کند".

پیشتر رسانه های غربی گزارش داده بودند که مقامات ارشد آمریکایی تخمین می زنند که یحیی سنوار رهبر حماس در هفته های اخیر پس از گذشت یک سال از جنگ صهیونیستها علیه غزه، مواضع سختگیرانه ای اتخاذ کرده است و حماس به هیچ وجه علاقه ای به توافق با اسرائیل ندارد و در همان زمان پیشنهادات ارائه شده ی بایدن نیز، بنیامین نتانیاهو با اضافه کردن مواضعی آن مذاکرات را پیچیده کرد.

پربیننده ترین خبرها