تلاش‌های واشنگتن و تل‌آویو برای تغییر معادلات قدرت در لبنان

تلاش‌های واشنگتن و تل‌آویو برای تغییر معادلات قدرت در لبنان
چهارشنبه 18 مهر 1403 - 10:59

رژیم صهیونسیتی با آغاز تهاجم نظامی خود به لبنان و کارزار ترور علیه رهبران مقاومت، که با حمایت آمریکا همراه شده است، تلاش می‌کند علاوه بر پیشبرد اهداف نظامی‌اش در جنوب لبنان، حزب الله را به یک گروه ضعیف تبدیل کند.

العالم ـ لبنان

شبکه عبری "کان" گزارش داد که مقامات رژیم صهیونیستی از آمریکا خواسته‌اند که از طریق قطر، امکان برگزاری انتخابات جدید در لبنان را با هدف تضعیف قدرت حزب‌الله فراهم کند، زیرا به ادعای تل‌آویو، برگزاری انتخابات در لبنان به‌شدت به تقویت توافق بین طرفین کمک خواهد کرد.

به گفته این شبکه، مسئولان آمریکایی این ایده را رد نکرده‌اند.

گفتنی است که رژیم صهیونسیتی با آغاز تهاجم نظامی خود به لبنان و کارزار ترور علیه رهبران و فرماندهان نظامی حزب‌الله، تلاش کرده است علاوه بر پیشبرد اهداف نظامی‌اش در جنوب لبنان، حزب‌الله را به یک گروه ضعیف تبدیل کند.

در همین رابطه، وبگاه آمریکایی "اکسیوس" از طرح جدید آمریکا برای تغییر معادلات قدرت در لبنان پرده برداشته است. این رسانه به نقل از مقامات امریکایی افشا کرد که کاخ سفید قصد دارد از شرایط کنونی حزب‌الله در لبنان بهره‌برداری کند تا ظرف روز‌های آینده رئیس‌جمهور جدید لبنان انتخاب شود.

این رسانه، هدف آمریکا از برگزاری انتخابات زودهنگام و انتخاب رئیس‌جمهور را کاهش نفوذ حزب‌الله در عرصه سیاسی لبنان عنوان کرده است.

پربیننده ترین خبرها