تجمع حمایت از غزه در میدان پارلمان لندن + فیلم

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 14:18

به مناسبت سالگرد تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، شب گذشته ده‌ها تن از شهروندان انگلیسی در همراهی با خانواده‌های شهدای غزه، در مقابل میدان پارلمان در لندن تجمع کردند.

العالم ـ اروپا

وقتی برج "بیگ بن" ساعت شش عصر را نشان می‌داد، میدان پارلمان انگلیس شاهد تجمع گسترده‌ای از مردم با شمع و گل در دستان‌شان بود که می‌خواستند همدلی خود با خانواده‌های قربانیان غزه را ابراز کنند. شرکت‌کنندگان در این تجمع پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن، خواستار توقف خشونت علیه مردم غزه شده بودند. برخی دیگر نیز با در دست داشتن شمع‌های روشن، عمق اندوه خود از جنگ و ویرانی غزه را نشان می‌دادند.

یکی از شرکت‌کنندگان در گفت‌وگو با العالم گفت: این اولین باری است که در چنین تجمعی شرکت می‌کنم. ما در این کشور دولت و رسانه‌ای داریم که از کشته‌های اسرائیلی حمایت می‌کند و به قربانیان فلسطینی اهمیتی نمی‌دهد.

تعدادی از اعضای پارلمان انگلیس و سازمان‌های حامی آرمان فلسطین نیز در این تجمع شرکت نموده و بر اهمیت حمایت جهانی از مردم فلسطین و لبنان تاکید کردند.

برخی نمایندگان نیز سخنرانی‌های در حمایت از غزه انجام دادند و در آن، خواستار توقف کشتار جمعی مستمر علیه مردم غزه و جنوب لبنان شده و دولت‌های غربی را نیز به مسئولیت‌پذیری در مسئله حقوق بشر دعوت کردند.

تجمع انگلیسی‌ها در میدان پارلمان لندن و ابراز اندوه آنها و البته ابراز امیدواری‌شان برای پایان رنج خانواده‌های فلسطینی، تنها یک مراسم یادبود نیست، بلکه دعوت از همه جهانیان برای پایان دادن به جنگ و برقراری صلح است.

پربیننده ترین خبرها