رسانه‌های عبری:‌ به‌رغم حملات شدید، حزب‌الله شکست نخورده است

رسانه‌های عبری:‌ به‌رغم حملات شدید، حزب‌الله شکست نخورده است
جمعه 20 مهر 1403 - 08:46

رسانه‌های عبری‌زبان نیز اذعان کرده‌اند که به‌رغم ترور برخی از رهبران و فرماندهان حزب‌الله توسط رژیم صهیونیستی، اما این گروه شکست نخورده است و همچنان توان وارد کردن خسارات و تلفات بیشتر به اسرائیل را دارد.

العالم - لبنان

"یوآو لیمور" تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه اسرائیلی "یسرائیل هیوم" گفت: حزب‌الله چند روز گذشته حملات موشکی خود به اسرائیل را افزایش داده و سامانه‌های پدافندی توان رهگیری همه موشک‌های شلیک‌شده از لبنان را نداشته‌اند که باعث خسارات هنگفتی در جبهه داخلی و ارتش اسرائیل شده است.

این تحلیلگر صهیونیست با اذعان به اینکه اسرائیل در صورت حمله احتمالی به ایران فاقد استراتژی است، تأکید کرد که بهتر است اسرائیل وارد جنگ فرسایشی نشود؛ زیرا "جامعه اسرائیلی و حتی ارتش آن آماده جنگی طولانی‌مدت نیستند".

لیمور همچنین از رژیم اسرائیل خواست تا در روابط بین‌المللی به‌ ویژه با ایالات متحده آمریکا و تبدیل جنگ به دیپلماسی و البته تسلیح مجدد تجدید نظر کند.

لیمور با اشاره به خسارات پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه و حملات مستمر اسلامی عراق به منافع آمریکا در عراق و سوریه، خاطرنشان کرد "کمک واشنگتن به اسرائیل در مواجهه با هرگونه واکنش احتمالی ایران ضروری است و این امر پس از عملیات وعده صادق 1 و 2 نیز بیش از پیش نمایان شد".

وی همچنین تاکید کرد درگیری شدید در جبهه شمالی و حمله احتمالی ایران، عملیات اسرائیل در باریکه غزه و کرانه باختری را تحت تاثیر قرار می دهد.

پیشتر روزنامه "یدیعوت آحارونوت" تاکید کرده بود که به رغم ادعای شماری از مقامات اسرائیلی مبنی بر "نابودی 50 درصد از توان موشکی حزب‌الله" و "موفقیت‌آمیز بودن عملیات ترور علیه حزب‌الله"، این حزب همچنان قادر است خسارات زیادی به اسرائیل وارد کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها