پس از بمباران بیمارستان صحرایی ایران در مرز لبنان و سوریه؛

رئیس هلال احمر: با تمام توان در کنار مردم سوریه و لبنان خواهیم ماند

شنبه 21 مهر 1403 - 13:28

رئیس هلال احمر، با اشاره به بمباران بیمارستان صحرایی ایران در مرز لبنان و سوریه از سوی اشغالگران صهیونیست، با اعلام این که در حال آماده‌سازی بیمارستان دیگری هستیم، تاکید کرد: با تمام توان در کنار مردم سوریه و لبنان خواهیم ماند.

العالم - ایران

دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: تهران اسنادی را به دادستان بین المللی ارائه کرده که نشان دهنده نقض آشکار قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن بیمارستان صحرایی ایران در مرز سوریه و لبنان است و این پرونده در عرصه بین المللی پیگیری خواهد شد.

وی توضیح داد: «سفری به لبنان داشتم و برخی از مسائل بهداشتی را در آنجا از نزدیک بررسی کردم. متاسفانه بسیاری از بیمارستانها به دلیل حملات رژیم صهیونیستی و بمباران نمی‌توانند از تمام ظرفیت خود استفاده کنند. در مرز لبنان یک بیمارستان صحرایی با ظرفیت 56 تخت و مکانی برای اسکان موقت آوارگان ایجاد خواهیم کرد.»

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: «بیمارستان صحرایی ما که از سوی رژیم صهیونیستی بمباران شد کاملا مجهز و دارای بخش‌هایی مانند سی.سی.یو، آی.سی.یو، اتاق عمل و سایر دستگاه‌های پزشکی مدرن بود که می‌توانست به مجروحان و آسیب دیدگان بسیار کمک کند. ما برای ارائه خدمات درمانی طولانی‌مدت، غذا و دارو و نیز پذیرش بیماران و مجروحان، برنامه‌ریزی کرده بودیم.»

کولیوند در پایان تاکید کرد:‌ به رغم این مساله اقدامات بشردوستانه را برای کمک به مردم آسیب دیده به تعویق نمی‌اندازیم و مجددا یک بیمارستان دیگر را برای کمک به جنگ زدگان لبنان برپا می‌کنیم و به خدمات خود به مردم ادامه می‌دهیم.»

پربیننده ترین خبرها