گزارش العالم از طرح جدید رژیم صهیونیستی برای کشتار فلسطینیان شمال غزه

شنبه 21 مهر 1403 - 18:10

به گزارش شبکه العالم، ارتش رژیم صهیونیستی با حمله نظامی غافلگیرانه خود به دنبال اجرای طرح جدیدی در شمال باریکه غزه است.

العالم - فلسطین اشغالی

محمد البلبیسی خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه گزارش داد: نیروهای ارتش رژیم اشغالگر با حمله نظامی غافلگیرانه خود به شمال باریکه غزه و تشدید حملات توپخانه و بمباران هوایی، به روی هر جنبنده‌ای آتش گشودند تا مردم را مجبور به فرار از این مناطق کنند، این رژیم پیشتر به مردم این مناطق دستور کوچ اجباری داده بود.

ارتش رژیم اشغالگر در هشتمین روز از حمله نظامی شدید خود به مناطق شمالی غزه با استفاده از هلیکوپترهای نظامی و کوادکوپتر مناطق الصفطاوی، القصاصیب، اردوگاه جبالیا، منطقه ترانس و تمامی مناطق نزدیک به حضور آوارگان فلسطینی را هدف قرار داد.

بنابر این گزارش، حمله نظامی ارتش اشغالگر در ساعات اولیه بامداد امروز به یک میدان در محله مسکونی اردوگاه جبالیا منجر به شهادت 20 شهروند فلسطینی شد.

به نظر می رسد اشغالگران قصد دارند کم‌کم در مناطق شمالی پیشروی کرده، مردم را در شهر غزه یا مناطق نزدیک به مناطق جنوبی باریکه غزه شدیدا محاصره کنند.

خبرنگار العالم در ادامه خاطرنشان کرد: اشغالگران از مردم خواسته‌اند از مناطق شمالی باریکه غزه یعنی جبالیا، بیت لاهیا و بیت حانون به مناطق جنوبی شیخ رضوان مهاجرت کنند، این در حالی است که رژیم صهیونیستی امروز دستور تخلیه جدید از شیخ رضوان را صادر کرده و از مردم خواسته است از آن مناطق نیز مهاجرت کنند.

بنابر این گزارش، آوارگان فلسطینی که قدرت جابجایی با این سرعت را ندارند همواره هدف بمباران هوایی قرار می‌گیرند.

خبرنگار العالم گزارش داد: نکته مهم دیگر این است که منطقه‌ای که آوارگان باید مجددا بدانجا کوچ کنند، پیشتر هدف حملات قرار گرفته و زیرساخت‌ها و امکانات بهداشتی‌اش کاملا تخریب شده و در حال حاضر قابل سکونت نیست.

بنابر این گزارش، اوضاع شهر غزه و شمال آن نیز از آنچه در مرکز و جنوب رخ می‌دهد متفاوت نیست در همین زمینه منطقه اردوگاه النصیرات در مناطق شمالی، منطقه شرق بریج، مناطق شرقی شهر خان‌یونس و همچنین رفح زیر آتش و گلوله باران نظامیان هستند.

به گزارش خبرنگار العالم، این امر مؤید آن است که ما در حال طی کردن یک پیچ خطرناک جدید و بازگشت به اولین روزهای جنگی هستیم که به ششمین روز از سال دوم خود رسیده است و به نظر می رسد قرار است فلسطینیان غزه دوباره همان کشتار، قتل‌عام، ویرانی، گرسنگی و آوارگی که در اکتبر 2023 پشت سر گذاشت، را تجربه کنند.

پربیننده ترین خبرها