به گزارش العالم...

اشغالگران صهیونیست بیمارستان‌ها در دره بقاع را هدف قرار داده و ازکار انداختند + فیلم

يکشنبه 22 مهر 1403 - 14:43

خبرنگار العالم گزارش داد "۳ بیمارستان در منطقه بقاع مورد حملات وحشیانه ی رژیم صهیونیستی قرار گرفت که طی آن چند تن شهید و زخمی شدند.

العالم - لبنان

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: شب گذشته 3 بیمارستان در منطقه بقاع مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این حملات در حدود 50 متری یکی از بیمارستان بوده و از چهار طرف شرقی، غربی، شمالی و جنوب مورد هدف قرار گرفته است، تصریح کرد: این حملات بخشهای اورژانس،رادیولوژی و بخش مراقبت های ویژه را از خدمت رسانی خارج کرده است و تلاش ها بطور مجدانه برای بازگرداندن خدمات رسانی بیمارستان ظرف 48 ساعت آینده، در حال پیگیری و انجام است.

درگزارش خبرنگار العالم آمده است "اشغالگران صهیونیست همچنین یک بیمارستان در منطقه "تمنین" و یک بیمارستان دیگر در منطقه "ریاق" را هدف قرار دادند، و درپی آن 5 نفر زخمی شده و بیماران این دو بیمارستان به محل درمانی دیگری دورتر از مناطق خطر، انتقال یافتند .

این خبرنگار به نقل از مقامات منطقه تصریح کرد "منطقه بقاع بیش از 14 بار در چندین منطقه از جمله "تمنین"، "التحتا"، "ریاق" و "الفوقا" مورد حمله قرار گرفته و در طی آن 5 نفر شهید و 30 نفر دیگر زخمی شدند و اشاره نمود که وزارت بهداشت لبنان نیز در بیانیه‌ای هدف قرار گرفتن و وارد آمدن خسارت مادی به 3 بیمارستان در استان بقاع در شرق لبنان و نیز بیمارستان‌های "تمنین"، التحتا"، "ریاق و "تل شیحا" را تایید کرده است.

در همین راستا و بنا بر گزارش خبرنگار این شبکه، سازمان جهانی بهداشت دیروز شنبه اعلام کرده که تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان تاکنون منجر به تعطیلی 5 بیمارستان و 100 مرکز بهداشتی و درمانی شده است.."تدروس آدهانوم گبریسوس"، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای در پلتفرم "X" بر لزوم توقف حملات به کارگران بخش بهداشت لبنان که منجر به کشته شدن حدود 100 نفر شده، تاکید کرد و خواستار "حمایت فوری از بیماران و کارکنان مراقبت های بهداشتی در لبنان گردید.

پربیننده ترین خبرها