مرگبارترین حمله به پایتخت لبنان؛

 گاردین: اسراییل با مهمات آمریکایی بیروت را بمباران کرده است

 گاردین: اسراییل با مهمات آمریکایی بیروت را بمباران کرده است
دوشنبه 23 مهر 1403 - 10:23

رسانه انگلیسی گاردین با بررسی ترکش‌های یافت‌شده، گزارش داد که رژیم صهیونیستی در حمله پنجشنبه به آپارتمانی در مرکز بیروت که ۲۲ نفر شهید و ۱۱۷ نفر زخمی شدند؛ از مهمات ساخت آمریکا استفاده کرده است.

العالم - لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه گذشته یک ساختمان مسکونی در منطقه راس النبع در شهر بیروت را بمباران کرد که در نتیجه آن، شماری شهید و مجروح شدند و طبق آنچه گزارش شده، این حمله یکی از مرگبارترین حملات به پایتخت لبنان از زمان آغاز درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی طی یک سال اخیر است.

روزنامه «گاردین» در گزارشی با بررسی ترکش‌های یافت‌شده در محل مورد حمله نوشت: «در حمله پنجشنبه شب اسرائیل به آپارتمانی در منطقه پرجمعیت در مرکز بیروت که به موجب آن ۲۲ نفر کشته و ۱۱۷ نفر زخمی شدند، از مهمات ساخت آمریکا استفاده شد

به گزارش گاردین، بقایای تسلیحات توسط بخش بحران، درگیری و تسلیحات دیده بان حقوق بشر و توسط یک کارشناس سابق بمب در ارتش ایالات متحده تایید شده است.

ریچارد ویر، محقق ارشد بخش بحران، درگیری و تسلیحات دیده بان حقوق بشر در گفتگو با روزنامه گاردین گفت: «الگوی پیچ ها، محل قرارگیری آنها و شکل باقیمانده ها با باله دم کیت هدایت Jdam ساخت آمریکا مطابقت دارد. که شامل سه دسته بمب است که کوچکترین آنها 500 پوندی و بزرگترین آنها 2000 پوندی است.

ویر با هشدار نسبت به استفاده از این سلاح ها در مناطق پرجمعیت ،خاطرنشان کرد که این سلاح ها "غیر نظامیان و اهداف غیرنظامی را در منطقه ی مجاور در معرض خطر جدی و آسیب فوری و دائمی قرار می دهند."

بر اساس گزارش وب سایت «اینترسپت»، حمایت آمریکا از رژیم اشغالگر از 7 اکتبر 2023 تاکنون متوقف نشده است، ارسال محموله های تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل ادامه دارد به طوری که براساس گزارش ها شامل 57000 گلوله توپ، 13981 موشک های ضد تانک و 36000 خرج گلوله توپ و 20000 تفنگ M4A1 می باشد.

دولت بایدن آگوست گذشته، فروش 5 سلاح اصلی به رژیم صهیونیستی، از جمله 50 فروند جنگنده اف-15، مهمات تانک، خودروهای تاکتیکی، موشک های هوا به هوا و 50000 گلوله خمپاره به همراه سایر تجهیزات را تایید کرد که ارزش آن بیش از 20 میلیارد دلار است. به گزارش المیادین، فروش این محصولات در حال حاضر در دستور کار کنگره قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها