مقام بلند پایه صهیونیستی با اشاره به بازگشایی گذرگاه رفح

مصر در مسیر دشمنی با اسرائیل پیش می‌رود

مصر در مسیر دشمنی با اسرائیل پیش می‌رود
جمعه 16 ارديبهشت 1390 - 14:38

يک مسوول بلندپايه اسراييلي اعلام کرد در پي تغيير سياست خارجي مصر و بازگشايي گذرگاه رفح، اين کشور به خطري بزرگ براي امنيت ملي اسراييل تبديل شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، شبکه دو تلويزيون اسراييل به نقل از يک منبع رسمي بلندپايه که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: سياست جديد مصر مي تواند روابط مصر - اسراييل را گرفتار بحراني واقعي کند و وضعي بسيار ناخوشايند را سبب شود.

وي افزود: تغييرات به وجود آمده در سياست خارجي مصر به ويژه نزديک شدن مصر به حماس و استقبال از روابط با ايران، سبب نوعي نگراني در آمريکا شده است.

مصر پس از سرنگونی رژیم مبارک با در پیش گرفتن سیاستی مستقل و در راستای تحقق جایگاه واقعی این کشور در منطقه، اقدام به برگزاری نشست مصالحه فلسطینی کرد و اعلام نمود بر آن است تا روابط دیپلماتیک خود با ایران را نیز گسترش دهد.

بر اساس این گزارش، سيلوان شالوم معاون نخست وزير رژیم اسراييل نيز در همين مجال گفت: بازگشايي دايمي گذرگاه رفح به گروه‌هاي مسلح اجازه خواهد داد با سلاح وارد باريکه غزه شوند و اين مساله امنيت اسراييل را با خطر مواجه خواهد کرد از سوي ديگر نزديکي در روابط مصر و حماس نيز مايه نگراني است.

اين واکنش‌هاي اسراييلي پس از آن بروز کرد که محافل اسراييلي از اظهارات سامي عنان رييس ستاد ارتش مصر ابراز ناخرسندي کردند. عنان گفته بود که اسراييل حق ندارد در موضوع بازگشايي گذرگاه رفح دخالت کند زيرا اين مساله، مساله‌اي مصري - فلسطيني است. برخي ديگر از مسوولان مصري از سياست اسراييل در قبال کشورهاي همسايه ابراز ناخرسندي کرده بودند.

در اين ميان مراجع رسمي اسراييلي از هرگونه اظهار نظر در واکنش به اين گونه اظهارات خودداري کردند اما يک افسر بلندپايه اسراييلي در اين خصوص به روزنامه عبري زبان هاآرتص گفت: اين يک تحول نگران کننده است به ويژه که عنان با گابي اشکنازي رييس سابق ستاد ارتش اسراييل روابط خوبي داشت.

پربیننده ترین خبرها