نتانیاهو بار دیگر نیروهای یونیفل در لبنان را تهدید کرد

نتانیاهو بار دیگر نیروهای یونیفل در لبنان را تهدید کرد
سه شنبه 24 مهر 1403 - 10:17

نخست وزیر رژیم اسرائیل تهدید کرد که اگر نیروهای یونیفل به درخواست تل آویو برای «تخلیه موقت مواضع خود» در جنوب لبنان عمل نکنند، ممکن است با خطر قرار گرفتن در معرض حملات اسرائیل مواجه شوند.

العالم ـ لبنان

همزمان با درخواست‌ کشورهای اروپایی مبنی بر خودداری از «حمله عمدی به نیروهای یونیفل» که با قوانین بشردوستانه مغایرت دارد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر در بیانیه‌ای که به زبان انگلیسی منتشر کرد، بار دیگر نیروهای یونیفل را تهدید کرد که اگر مواضع خود را تخلیه نکنند، ممکن است در معرض حملات اسرائیل قرار گیرند.

ایتالیا، بریتانیا، فرانسه و آلمان شامگاه دوشنبه از رژیم اسرائیل خواستند حملات خود به نیروهای حافظ صلح در لبنان(یونیفل) را متوقف کند و در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که حملات رژیم اسرائیل به یونیفل بر خلاف قوانین بین‌المللی بشردوستانه است و باید فورا متوقف شود. این چهار کشور بر «نقش محوری نیروهای یونیفل در دستیابی به صلح» در جنوب لبنان تاکید کردند.

یونیفل علیرغم حملاتی که منجر به زخمی شدن 5 نفر از نیروهایش شد، از عقب نشینی از مواضع خود در منطقه مرزی در جنوب لبنان خودداری کرد. معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در عملیات صلح، پس از اظهارات نتانیاهو، شامگاه دوشنبه تاکید کرد که نیروهای یونیفل در مواضع خود باقی می‌مانند.

طی چند روز گذشته، نتانیاهو خروج فوری نیروهای یونیفل از مناطق مورد تهاجم ارتش رژیم اسرائیل به جنوب لبنان را خواستار شد.

وی در بیانیه‌ای ویدیویی که روز یکشنبه منتشر شد، از دبیر کل سازمان ملل متحد خواست تا نیروهای یونیفل را از منطقه مرزی خارج کند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که دو تانک اسرائیلی روز یکشنبه به مقر یونیفل یورش بردند. اما اسرائیل گزارش سازمان ملل را تکذیب کرد و نتانیاهو از نیروهای حافظ صلح خواست از منطقه عقب نشینی کنند.

پربیننده ترین خبرها