ارسال تسلیحات ایتالیا به رژیم صهیونیستی به حالت تعلیق در آمد

ارسال تسلیحات ایتالیا به رژیم صهیونیستی به حالت تعلیق در آمد
چهارشنبه 25 مهر 1403 - 13:19

نخست وزیر ایتالیا تاکید کرد که تا زمانی که خطر استفاده از سلاح‌های نظامی در بحران خاورمیانه وجود داشته باشد، کشورش به اسرائیل (رژیم صهیونیستی) سلاحی ارسال نخواهد کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش تاس، جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا در بیانیه ای در تارنمای دولتی این کشور اعلام کرد که پس از آغاز حملات اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به نوار غزه، رم بلافاصله صدور هرگونه مجوز جدید برای صادرات تسلیحات به تل آویو را به حالت تعلیق درآورد؛ بنابراین هیچ یک از توافق نامه ها و قراردادهای که بعد از ۷ اکتبر(۱۶ مهر) امضا شده بودند، تحقق نیافتند.

پیشتر نیز امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در همین ارتباط در سخنرانی خود در رادیو «فرانس اینتر» تصریح کرده بود که توقف ارسال تسلیحات نظامی به تل آویو برای استفاده در حملات به نوار غزه، اولین اقدام برای حل سیاسی این مناقشه است.

وی همچنین افزود: لبنان نباید به «غزه ای جدید» تبدیل شود.

گزارش ها حاکی از آن است که جمعه گذشته، ۹ کشور اتحادیه اروپا (یونان، اسپانیا، ایتالیا، قبرس، مالت، پرتغال، اسلوونی، فرانسه و کرواسی) از تعلیق ارسال تسلیحات مورد استفاده در عملیات نظامی به (رژیم) اسرائیل حمایت کردند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است.

گزارش ها حاکیست که ۶۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شد و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

راهبرد برخورد سنگین نظامی با مردم غزه که با جنایت های بیشمار و بی حد و حصر در غزه، لبنان و دیگر اراضی اشغالی در فلسطین همراه بود، به این دلیل از سوی نتانیاهو برگزیده شد که وی حیات سیاسی خود را منوط به عدم پایان جنگ و همچنین به دست آوردن پیروزی بزرگی می دید که به واسطه آن از زیر بار پاسخگویی در برابر شهروندان اراضی اشغالی شانه خالی کند.

پربیننده ترین خبرها