قالیباف: وحدت امت اسلامی عامل ایستادگی مردم غزه برابر اسرائیل است

قالیباف: وحدت امت اسلامی عامل ایستادگی مردم غزه برابر اسرائیل است
پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 10:44

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه باعث شده که با گذشت بیش از یک سال از آغاز جنگ بین رژیم اسرائیل و غزه هنوز مسلمانان آن منطقه پابرجا باشند، وحدت و انسجام بین برادران شیعه و سنی است.

العالم - ایران

محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه در پانزدهمین اجلاس گرامیداشت شهدای وحدت در مجتمع فرهنگی آیه‌ها در مشهد افزود: یک سال و یک هفته است که رژیم صهیونیستی در غزه جولان می دهد اما در سالروز آغاز این جنگ، حماس، تل آویو را موشک باران کرد، هنوز اسیران اسرائیلی در اختیار این رژیم هستند و هنوز سربازان حماس در شمال و جنوب غزه می جنگند.

وی اضافه کرد: این ماندگاری به واسطه وحدت امت اسلامی و برادران شیعه و سنی است که با دوستی و عشق از برادران خود دفاع می کنند، همان دوستی و مودتی که در سیستان و بلوچستان از سوی شهید شوشتری و شهید رجب زاده نثار اهل سنت آن منطقه شد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عشق و مودت و دوستی را شهید سلیمانی در دهه ۷۰ در منطقه سیستان و بلوچستان نثار برادران اهل سنت کرد و همین انسجام و وحدت عامل پیروزی شهید سلیمانی بر داعش و نجات مسلمانان از دست آنان شد.

قالیباف افزود: نشست هایی مثل نشست امروز باید من و شما را از خواب غفلت بیدار کند و به یادمان بیاورد که شهیدان در نزد پروردگار زنده هستند و ما جا مانده قافله آنان هستیم همچنین این تصاویر شهدا در این مجلس به ما یادآوری می کند که نباید از قدرت دشمنان اسلام بترسیم.

وی ادامه داد: برگردیم به دوران سختی که در عملیات کربلای پنج پشت کانال ها و خاکریزها آنچنان فشار دشمن بر ما زیاد بود که می گفتیم کاش فقط فرصت کنیم که از این خاکریز بگذریم و دشمنان به ما کنایه می زدند که کجاست که می گفتید "راه قدس از کربلا می گذرد".

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اما امروز هزار و ۴۰۰ کیلومتر دورتر از مرزهای ایران اسلامی، همراه با امت اسلامی با این جنایتکار می جنگیم؛ آری "راه قدس از کربلا می گذرد".

قالیباف افزود: امروز نه تنها اهل سنت برادران ما هستند بلکه اهل سنت جان هستند، ما با حزب الله برای دفاع از ناموس اهل سنت و دفاع از اهل سنت و دفاع از انسانیت و اسلام و پابرجا ماندن حکم الهی جان دادیم، پس شما برادران اهل سنت جان و برادر ما هستید.

خدا نگذرد از کسانی که می خواهند تخم تفرقه در کشور بپاشند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خدا نگذرد از کسانی که می خواهند تخم تفرقه را در کشور بپاشند، آنهایی که بی شک در کلام و رفتارشان عمله بی جیره و مواجب انگلیس و آمریکا هستند و به اسلام و کشور خیانت می کنند.

قالیباف افزود: ما پای انقلاب و اسلام ایستاده‌ایم، ما با وحدت و توحید کلمه، انقلاب را به پیروزی رساندیم و رمز تداوم انقلاب هم در این مسیر است.

وی ادامه داد: با عقلانیت ایرانی و اسلامی بر این باور هستیم که هرگز جامعه را بر اساس قومیت و مذهب و جنسیت خط کشی نکنیم و هر فردی این گونه خط کشی کرد به کشور و آرمانهای شهیدان و رهبری و انقلاب و جوانان این کشور خیانت کرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ما به فرمان رهبری به دنبال ایرانی قوی هستیم و در ایران قوی، دوقطبی کردن جامعه وجود ندارد چون آنچه باعث ضعیف شدن کشور و جامعه و امت اسلامی می شود تفرقه است و باید توجه داشت که مردم و جامعه را با هر سلیقه ای از خود طرد نکنیم.

قالیباف با بیان این که باید انسجام اسلامی و اجتماعی را در جامعه روز به روز تقویت کرد افزود: برای قوی شدن، 2 خط قرمز وجود دارد که نخست پرهیز از مناظره و نزاع در جامعه و دوم عدم ترس از دشمن است.

هر فردی مسلمانان را به نزاع وا دارد نیروی دشمن است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است که از هر نزاع و تنازع در هر موضوعی دوری کنیم، امروز دشمن ما با یک جنگ ترکیبی با قدرت هوشمند و سخت و نرم به جنگ امت اسلامی آمده است و هر فردی با هر دلیلی و با هر توجیهی مسلمانان را به نزاع وا دارد، عمله و نیروی دشمن است چه بخواهد و چه نخواهد.

قالیباف تاکید کرد: از دشمن نترسید، هرچند بویی از انسانیت و شرف نبرده باشد و کاملا هم به امکانات و سلاح مجهز باشد، چرا باید بترسیم، باید از خدا بترسیم، اگر از خدا ترسیدیم از هیچ شخصی نخواهیم ترسید، اما اگر از خدا نترسیدیم، از هر بزدلی خواهیم ترسید و در مقابل هر ناچیزی سر تعظیم فرود خواهیم آورد.

وی ادامه داد: امت اسلامی جان و مال خود را می دهد ولی هرگز عزتش را از دست نمی دهد بلکه عزتش را سر دست می گیرد و می ایستد، اگر نترسیدیم، خدا نعمت را بر ما سرازیر و تکمیل می کند و ما را به آن راهی رهنمون می کند که یا به شهادت برسیم یا شامل کسانی شویم که در دنیا فاتح باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن گرگ صفت رژیم صهیونیستی و حکمرانان آمریکا بدانند که با شهادت اسماعیل هنیه، حماس تعطیل نمی شود، با شهادت حسن نصرالله، حزب الله تعطیل نمی شود، امت اسلامی ایستاده است چون فرهنگ ما فرهنگ مجاهدت است و هیچ افتخاری برای ما بالاتر از شهادت نیست زیرا خدا وعده پیروزی داده است و خودش را متعهد کرده به مومنان پیروزی بدهد.

قالیباف افزود: در سایه وحدت برای پیشرفت این کشور باید در تصمیم گیری شجاعت داشت، امروز با همه مشکلات و تحریم‌های اقتصادی، ظرفیت‌های خوبی در کشور در بعد منابع انسانی و مادی داریم که همه اینها در سایه وحدت و انسجام به فعلیت و به پیشرفت خواهد رسید.

پربیننده ترین خبرها