براساس گزارش رسمی یک مرکز اسرائیلی فاش شد:

ابتلای یک چهارم صهیونیست ها به اعتیاد و افزایش خودکشی براثر استرس ناشی از جنگ

ابتلای یک چهارم صهیونیست ها به اعتیاد و افزایش خودکشی براثر استرس ناشی از جنگ
پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 12:15

مرکز اسراییلی درمان اعتیاد و سلامت روان فاش کرد "یک چهارم اسرائیلی ها از زمان شروع جنگ و حمله به غزه به مواد مخدر، مسکن ها و الکل معتاد شده اند و از اختلال استرس ناشی از جنگ رنج می برند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رای الیوم،‌ بر اساس این گزارش، با شروع حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به غزه، درصد ساکنان سرزمین های اشغالی که از مواد اعتیادآور خطرناک مانند الکل، حشیش، دمنوشها و سایر داروهای مخدر استفاده می کنند به 25 درصد افزایش یافته که این رقم درمیان نظامیان صهیونیست حتی پس از پایان دوره حضورشان در جنگ نیز ثابت مانده است.

در آوریل 2022، درصد اسرائیلی‌ها که از مواد بسیار خطرناک روانگردان استفاده می‌کردند به 22.7 درصد رسید و با شروع حملات تجاوزکارانه این رژیم به غزه، و در طول آن تا سالجاری این میزان به 26.6 درصد رسیده است.

در گزارش مرکز اسراییلی درمان اعتیاد و سلامت روان همچنین آمده است: " مواردی همچون افزایش شدید مصرف مسکن ها هم به ثبت رسیده که در طول سال جنگ 2.5 برابر شده است و این در حالی استکه قبل از جنگ، تنها 3.8 درصد از ساکنان "اسرائیل" مسکن مصرف می کرده اند، اما در ژوئن 2024 این میزان به 9.5 درصد افزایش یافته است.

به ویژه منطقه شمال سرزمین اشغالی که مورد حمله حزب الله درحمایت از ملت و مقاومت غزه قرار گرفته، بیشترین جهش در استفاده از داروهای آرام بخش اعتیادآور به میزان 8.5 درصد را به ثبت رسانده است، درهمین زمینه منطقه ی " غوش دان" یعنی مرکز رژیم اشغالگر و در قلب آن شهر تل آویو در رتبه ی دوم مصرف این مواد، قرار گرفته است . در منطقه جنوب "اسرائیل" نیز مصرف مواد اعتیاد آور 4 درصد و در قدس اشغالی 2.4 درصد افزایش داشته است.

درصد اسرائیلی‌هایی که از علائم شدید اضطراب ناشی از آسیب در سال 2022 رنج می‌برده اند، به حدود 12 درصد رسید و دو ماه پس از جنگ، در دسامبر 2023، جهش عظیمی داشته و گفته می شود که 25 درصد جمعیت سرزمین های اشغالی از چنین علائمی رنج می‌برند.

بر اساس گزارش مرکز اسراییلی درمان اعتیاد و سلامت روان، "با گذشت یک سال پس از شروع جنگ اسرائیل در غزه ، 17.4 درصد از ساکنان این رژیم از علائم شدید اختلال استرس رنج می برند و 27 درصد از جوانان (26-18) آن، در مقایسه با 20 درصد از افراد میانسال (27-39)، دچار علائم شدید روحی روانی شده اند، همچنین 26 درصد از کسانی که در ارتش اسرائیل خدمت می کنند علائم شدید اضطرابی را در خود دارند".

این مرکز در گزارش خود آورده است "تا ژوئن گذشته، 53 درصد از مردان و زنان اسرائیلی دچار علائم شدید آسیب روانی بوده و همچنین استفاده پرخطر آنها از مواد اعتیاد آور ثبت شده ، و تنها 19 درصد دارای علائم شدید روانی نشده اند.

در رابطه با موارد فوق، ارتش اشغالگر صهیونیستی سیاست پنهانکاری را در مورد خودکشی سربازان و افسران خود اعمال می کند، و این در حالی است که روزنامه اسرائیلی هاآرتص فاش کرده که حداقل 10 سرباز در اولین ساعات عملیات حماس "طوفان الاقصی" خودکشی کرده اند.

هاآرتص در گزارش خود خاطرنشان کرده "ارتش کشته شدن 17 سرباز را که برخی از آنها بر اثر خودکشی بوده، پنهان کرده است و آنها را در رده "تلفات حوادث" قرار داده است".

به گفته ی هاآرتص "این داده ها شامل سربازان ذخیره ای نمی شود که پس از ترخیص از خدمت خودکشی کرده اند".

این روزنامه می‌گوید پس از آنکه بر اساس قانون آزادی اطلاعات، درخواستی را برای به دست آوردن اطلاعات در این زمینه به ارتش اسرائیل ارائه کرده، مشخص شده است که از سال 1973 تاکنون 1227 سرباز خودکشی کرده‌اند، و در این حال ارتش اسرائیل ادعا می‌کند که از سال‌های گذشته اطلاعی در دست ندارد.

با این حال، هاآرتص به نقل از منابع مختلف نوشته است "تعداد سربازانی که خودکشی کرده اند بیشتر از اینهاست زیرا سال‌ها مرگ بسیاری از افراد مخفی نگه داشته می‌شده و یا آنها را حوادث تیراندازی و نه خودکشی عنوان نموده، و گاهی هم با دستور صریح به خانواده هایشان خواسته می شده که علت مرگ را اینگونه عنوان کنند.

کارشناسان روانپزشکی نظامی تأکید کرده اند که در جریان جنگ غزه، یک پدیده بی‌سابقه جدیدی ظاهر شده و آن این است که "سربازان و افسران در طول جنگ خودکشی می‌کنند" در حالی که مرسوم است که عملیات خودکشی پس از پایان جنگ انجام شود که تصاویر کشتار و ویرانی، همیشه تا پایان عمر سربازان همراهشان است و به کابوس های وحشتناک شبانه شان تبدیل می شود.

هاآرتص به نقل از پروفسور یوسی تفی پلز، رئیس مرکز تحقیقات خودکشی و دردهای روانی در مرکز آکادمیک روبین، اذعان داشته که "این برای من بسیار تعجب آور بود، زیرا ما عادت نداریم که خودکشی در حین جنگ ودرگیری اتفاق بیفتد و این موارد نشان دهنده ی شدت وحشیگری ها وجنایتهایی است که در آن ساعات نبرد در نوار غزه رخ داده و بر وضعیت روانی سربازان تاثیر گذاشته است".

این روزنامه ی اسرائیلی در پایان گزارش خود به گفته ارتش صهیونیستی، نوشته است "هیچ وجه اشتراکی بین این موارد خودکشی و آنچه در 7 اکتبر اتفاق افتاده یافت نشده، اما خود بستگان و سربازان همکار خودکشی‌ کرده ها، گزارش داده اند که بخشی از سربازان کشته شده "از ناراحتی‌های روانی ناشی از جنایاتی که در غزه با آن‌ها روبرو شده‌اند، رنج می‌برند".

این روزنامه به نقل از کارشناسان می نویسد "بیشتر موارد خودکشی در ارتش مربوط به سربازان جوان است، اما در حمله ی 7 اکتبر، "عملیات طوفان الاقصی" حماس، ناگهان ارتش اسرائیل با تمایلات خودکشی در میان سربازان و افسران خود در خدمت دائمی و در میان 30 و 40 ساله ها در خدمت ذخیره مواجه شده است. با اشاره به اینکه لیست سربازانی که خودکشی کرده اند، شامل سربازانی که از خدمت مرخص شده و پس از آن در نتیجه ی آثار درگیری خودرا کشته اند، نیست و در تمام سالیان گذشته ارتش اسرائیل آمار سربازانی که خودکشی نموده اند را رد کرده و در این امر پنهانکاری می کند.

در پایان اشاره می شود که تمامی معلوماتی که در رسانه های اسرائیلی منتشر می شود، قبل از انتشار تحت کنترل و سانسور قرار می گیرد و بیشتر اخبار آن ها ممنوع الانتشار می گردد، زیرا به زعم آنان در تضاد با امنیت ملی این رژیم است.!!

پربیننده ترین خبرها