جنبش المجاهدین فلسطین: حمله به یمن ناشی از ناتوانی نظامی آمریکا و انگلیس است

جنبش المجاهدین فلسطین: حمله به یمن ناشی از ناتوانی نظامی آمریکا و انگلیس است
پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 13:27

جنبش مجاهدین فلسطین با اشاره به حملات آمریکا و انگلیس به یمن، علت آنرا ناتوانی واشنگتن و لندن در برابر نیروهای مسلح یمن دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش مجاهدین فلسطین به حملات امروز آمریکا و انگلیس به یمن واکنش نشان داد و در بیانیه ای اعلام کرد: ما به شدت حمله به یمن که به خاطر مواضع درخشانش این کشور در یاری فلسطین انجام می شود را محکوم می کنیم.

این جنبش فلسطینی بیان کرد: این حمله پس از ناتوانی نظامی و اطلاعاتی ائتلاف بین المللی در برابر یمنی ها و ضربات مهلک نیروهای مسلح یمن در عمق رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

در این بیانیه آمده است: این حمله همچنین در راستای ناتوانی آنها (آمریکا و انگلیس) در برداشتن محاصره دریایی اعمال شده از سوی نیروهای یمنی بر رژیم غاصب است.

صبح امروز خبرگزاری رسمی یمن (سبا) اعلام کرد که جنگنده‌های متجاوز آمریکایی و انگلیسی در سه نوبت مناطقی از صنعا پایتخت یمن را بمباران کردند.

شبکه المیادین نیز از بمباران مناطق شرقی شهر صعده در شمال یمن خبر داد. جنگنده‌های آمریکا و انگلیس آخرین بار روز سه‌شنبه مناطقی را در استان «الحدیده» در غرب یمن بمباران کرده بودند.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

به گزارش ایرنا،‌ این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی ماه‌های قبل از آن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود را به غزه متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها