٣٧٩ مین روز جنایتگری رژیم صهیونیستی؛ کشتار در جبالیا و ادامه محاصره شمال غزه

 ٣٧٩ مین روز جنایتگری رژیم صهیونیستی؛ کشتار در جبالیا و ادامه محاصره شمال غزه
شنبه 28 مهر 1403 - 09:19

حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در حالی امروز (شنبه) وارد ٣٧٩مین روز خود شده است که جنایات این رژیم در این منطقه و محاصره مناطق شمالی غزه همچنان ادامه‌ دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به منازل خانواده‌های الحواجری، نصار، ابو العیش در اردوگاه آوارگان فلسطینی جبالیا در شمال باریکه غزه جنایت جدیدی را در این منطقه رقم زدند؛ در این حمله ده‌ها نفر به شهادت رسیده یا مجروح شدند که اغلب زن و کودک بودند.
ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه محاصره بیش از دو هفته‌ای استان شمال غزه به‌ویژه جبالیا دامنه حملات هوایی و زمینی خود را به این منطقه گسترش داده است.
در همین راستا ارتش رژیم اشغالگر به‌منظور تقویت بنیه نظامی‌گری خود در اردوگاه جبالیا، دیروز جمعه "تیپ جفعاتی" را هم به لشکر ١٦٢ که در این منطقه مستقر است، اضافه کرد. شبکه ارتباطات و اینترنت هم در این منطقه قطع شد؛ جنبش حماس این اقدام را تلاش برای منزوی کردن شهروندان فلسطینی و کوچ اجباری آنها و سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی دانست.
همزمان ده‌ها هزار شهروند در داخل خانه‌های خود در اردوگاه جبالیا و اطراف آن همچنان در محاصره هستند و بر خلاف اوامر ارتش رژیم صهیونیستی، حاضر به ترک خانه‌های خود و حرکت به سمت جنوب غزه نیستند.
در‌حالی‌که جنبش حماس روز جمعه رسما شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی این جنبش و جانشین شهید اسماعیل هنیه را اعلام کرد، برخی کشور‌ها درباره امکان برقراری آتش‌بس ابراز امیدواری کردند. در این راستا روسای جمهور آمریکا، فرانسه و صدر اعظم آلمان و نخست‌وزیر انگلیس پس از شرکت در نشست برلین خواستار پایان جنگ غزه شدند.
پس از این نشست، دولت آلمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، امانوئل ماکرون، اولاف شولتز و کراستارمر بر ضرورت بازگشت هر چه سریع‌تر اسرای اسرائیلی و توقف جنگ در غزه و تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه برای غیر نظامیان تاکید کرده‌اند.
لحظه به لحظه با ٣٧٩ مین روز حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری:

13:07|هاکان فیدان: نتانیاهو تمایلی به آتش بس ندارد/ ما درباره سازش و وحدت ملی فلسطینی ها صحبت کردیم

وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ایران:

قبل از جنگ روزانه ۵۰۰ کاروان بشردوستانه به نوار غزه وارد می شد ولی امروز در بالاترین حد خود روزانه ۳۰ کامیون مواد غذایی به نوار غزه ارسال می شود.

اکنون ما شاهدیم که بحران عمیق تر شده و از دوم اکتبر تاکنون هیچ مواد غذایی به شمال نوار غزه وارد نشده این شرایط بسیار خطرناکی است.

مقامات ما در حال رایزنی هستیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم کمک های بیشتری را به نوار غزه ارسال بکنیم

ما از ابتدای جنگ کمک ها به نوار غزه را افزایش دادیم و ۸۴ تن مواد غذایی به نوار غزه ارسال کردیم و می‌خواهیم که این روند را ادامه بدیم اما به علت اینکه گذرگاه رفع بسته است متاسفانه مواد غذایی به صورت بسیار اندک وارد غزه می شود.

هاکان فیدان

12:29 |یحیی

رهبر انقلاب: کسی چون او که عمری را به مبارزه با دشمن غاصب و ظالم گذرانده است، سرانجامی جز شهادت شایسته‌ی او نیست. فقدان او برای جبهه‌ی مقاومت البتّه دردناک است، ولی این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیّه از پیشروی باز نماند، و با شهادت سنوار هم کمترین توقّفی نخواهد داشت؛ باذن الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند.

11:44 | رسانه‌های عبری از عملیات زیرگیری با خودرو در شهرک صهیونیست‌نشین عوفرا در شمال رام الله خبر می‌دهند (جزئیات بیشتر)

رام الله

09:43 |تصاویری از دیدار مجاهد قهرمان فرمانده شهید «یحیی السنوار» با رهبر انقلاب اسلامی در ۲۳ بهمن سال ۱۳۹۰

08:42 |قسام تجهیزات نظامی صهیونیست‌ها را هدف قرار داد

گردان‌های قسام اعلام کرد: یک بولدوزر نظامی و تانک مرکاوای صهیونیست‌ها را در غرب جبالیا در غزه هدف قرار داده و منفجر کردیم.

07:42 | آژیر هشدار در مناطق وسیعی از فلسطین اشغالی به صدار درآمده است؛ از نهاریا تا شمال حیفا

07:36 | در پی شهادت مجاهد قهرمان فرمانده «یحیی سنوار» رهبر انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند که تا دقایقی دیگر منتشر می‌شود (جزئیات بیشتر)

07:31 | حمله پهپادی جدید مقاومت عراق به اراضی اشغالی

مقاومت عراق با صدور بیانیه ای از حمله پهپادی به یک هدف نظامی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. (جزئیات بیشتر)

06:18 | رژیم صهیونیستی بیمارستان اندونزی را محاصره و بخشی از دیوار آن را ویران کرد
خبرگزاری فلسطینی وفا اعلام کرد نظامیان رژیم صهیونیستی بیمارستان اندونزی در شهرک بیت لاهیا واقع در شمال باریکه غزه را محاصره کرده و به هر جنبده‌ای در اطراف بیمارستان تیراندازی کردند.
خبرگزاری وفا به نقل از منابع بیمارستانی گفت تانک‌های رژیم صهیونیستی این بیمارستان را محاصره کرده و به سمت آن شلیک کردند. در این حملات ژنراتور بیمارستان از کار افتاد و بخشی از دیوار آن ویران شد.

03:52 | اعلام ارتکاب رژیم صهیونیستی به جنایت جنگی

سازمان دیده‌بان حقوق بشر "هیومن رایتس واچ" اعلام کرد کوچ اجباری و استفاده از سلاح گرسنگی از مصادیق جنایات جنگی است و رژیم اشغالگر به این دو نوع جنایت در غزه همچنان ادامه می‌دهد.
این سازمان در بیانیه‌ای تصریح کرد که دستور تخلیه، ٨۵ درصد از باریکه غزه را شامل شده است و از اوایل اکتبر جاری ارتش رژیم صهیونیستی به ٤٠٠ هزار ساکن شمال غزه دستور داده است که خانه‌های خود را تخلیه کنند.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها