گزارش العالم از رزمایش آیونز 2024 در شمال اقیانوس هند + فیلم

يکشنبه 29 مهر 1403 - 14:04

ایران، روسیه و عمان با اجرای آرایش‌های تاکتیکی و عملیاتی به رزمایش دریایی IONS 2024 در شمال اقیانوس هند ادامه می‌دهند، در این رزمایش، تمارینی برای مقابله با دزدی دریایی و ارتقای آمادگی نیروهای شرکت‌کننده و افزایش هماهنگی میان آنها انجام می‌شود.

العالم ـ ایران

در منطقه‌ای به وسعت 17000 کیلومتر مربع در شمال اقیانوس هند، رزمایش مشترک بین‌المللی IONS 2024 وارد فاز تاکتیکی خود شده است.

این رزمایش با مشارکت مجموعه‌ای از نیروهای دریایی عمان و ایران و روسیه و کشورهای ناظر در نشست نیروی دریایی «آیونز» و با میزبانی ناوگان جنوبی نیروی دریایی ایران برگزار شد.

در این رزمایش، تمرین‌هایی برای تضمین امنیت دریایی مشترک و تقویت امنیت منطقه‌ای و حمایت خطوط بین‌المللی دریایی بر پایه اصول و ارزش‌های دوستی و صلح و همکاری مشترک برای حفظ ثبات و امنیت اقیانوس هند برگزار شد.

در این مانورهای مشترک دریایی، کشتی‌ها، بالگردها و تجهیزات مختلف دریایی شرکت داشتند و مهمترین تمرینات این رزمایش، شبیه‌سازی عملیات واقعی برای مقابله با دزدی‌دریایی، مانند عملیات فرود توسط بالگردها در شرایط مشابه واقعی و تمرین‌های مختلف با محوریت بالابردن توانمندی‌های نیروی دریایی در تامین امنیت ناوبری در آب‌های سرزمینی و آزاد است.

این رزمایش که مظهر هم‌افزایی و اتحاد رسمی است، به منظور تقویت همکاری و هماهنگی بین نیروهای دریایی کشورهای شرکت‌کننده به منظور انجام وظایف خود در جهت تامین امنیت آب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از طریق آموزش رویکردهای مدرن برای تامین امنیت جمعی پایدار و حفاظت از خطوط ناوبری دریایی در آب‌ها بر اساس صلح و دوستی برگزار شده است.

پربیننده ترین خبرها