نسل کشی در غزه/ شکایت مجدد نیکاراگوئه علیه آلمان در دادگاه بین المللی لاهه!

نسل کشی در غزه/ شکایت مجدد نیکاراگوئه علیه آلمان در دادگاه بین المللی لاهه!
يکشنبه 29 مهر 1403 - 12:45

کارلوس خوزه آرگوئلو گومز، سفیر نیکاراگوئه در هلند، گفت که کشورش مجددا پرونده ای را در دیوان بین المللی دادگستری علیه آلمان به اتهام "دست داشتن در نسل کشی فلسطینیان در غزه" بر اساس تداوم تدارکات تسلیحاتی اسرائیل از سوی برلین تشکیل دهد. 

العالم - جهان

سفیر گومز افزود "آنچه در فلسطین اتفاق می افتد مستقیما توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل، اما با حمایت بسیاری از دولت های خارجی انجام می شود بر همین اساس نیکاراگوئه در صدد است تا مجددا درخواستی را به دیوان بین المللی دادگستری لاهه ارائه کند تا حکمی علیه ادامه فروش تسلیحات آلمان به "اسرائیل" و استفاده ی آنها در نسل کشی غزه، صادر کند.

این مقام نیکاراگوئه ادامه داد "بسیاری از دولت ها به اسرائیل در جنایت و نسل کشی، و ویرانی هایش در غزه ،کمک و انواع حمایت های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی ارائه می دهند.

گومز در ادامه تصریح کرد "درخواست آلمان برای تضمین از اسرائیل مبنی بر عدم استفاده از سلاح در نسل کشی در واقع به معنای اعتراف دولت برلین به نقض قوانین بین المللی توسط اسرائیل است .. و راستش را بخواهید وقتی خبر ارسال اسلحه ی آلمان به اسرائیل را خواندم ، عصبانی شدم، متاسفانه، این خبر اتفاق افتاد!!.. چگونه یک کشور می تواند به کشوری که متهم به نسل کشی است، بگوید من اسلحه را به تو می دهم، اما به من قول بده که از آن برای کشتن کسی استفاده نکنی؟!!...نمی دانم آنها از چه منطقی استفاده می کنند، اگر می خواهند بدینگونه بر جامعه بین الملل تاثیر ونفوذ داشته باشند باید فکر کنند که ما عقل نداریم، زیرا این غیرقابل باور است، این یک موضوع حقوق بین المللی نیست، بلکه موضوع احساسی عقلانی و منطق سلیم است".

وی بیانیه برلین مبنی بر عدم آگاهی خود از وضعیت فلسطین را قانع کننده ندانسته و تاکید کرد "شک ندارم که آلمان و کشورهای مشابه دقیقا می دانند در فلسطین چه می گذرد، حتی بچه های مدرسه ای هم می دانند که در فلسطین چه می گذرد، بنابراین غیرممکن است که برلین از آنچه در روابطش با "اسرائیل" از نظر نظامی، امنیتی و اقتصادی می گذرد آگاه نباشد واین ادعای آلمان مبنی بر بی اطلاعی از آنچه در فلسطین می گذرد، "نفاق محض" است.

قابل ذکرست روز چهارشنبه گذشته ، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، در یک سخنرانی در برابر پارلمان با تاکید اذعان کرد "کشورش با وجود جنگ نسل کشی که اسرائیل در نوار غزه به راه انداخته، همچنان به "حمایت تسلیحاتی و مهمات خود از این رژیم اشغالگر ادامه خواهد داد.

کمی پیشتر نیز "سباستین فیشر"، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود "ما هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه اسرائیل در غزه نسل‌کشی می‌کند، نمی‌بینیم".!!!

با این تفاصیل اما سفیر نیکاراگوئه تاکید کرد "اگر آلمان به تامین تسلیحات "اسرائیل" ادامه دهد، نیکاراگوئه می تواند درخواست جدیدی را برای اتخاذ تدابیر جدید به دیوان بین المللی دادگستری ارائه کند و در را برای نیکاراگوئه و سایر کشورها را برای اتخاذ تدابیر جدید در صورت ادامه ارسال تسلیحات به "اسرائیل" باز گذاشته است و کشور ما یعنی نیکاراگوئه در صورت مشاهده هرگونه نشانه ای از ادامه فروش تسلیحات، صد البته که دوباره به دادگاه مراجعه خواهیم کرد".

آلمان که دومین صادرکننده تسلیحات به اسرائیل پس از ایالات متحده است،بارها تعلیق مجوز صادرات تسلیحات جدید به اسرائیل را تکذیب کرده، و آخیرا نیز فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی خود به اسرائیل را افزایش داده است.

در همین رابطه نیز به گزارش خود خبرگزاری آلمان، وزارت اقتصاد این کشور اخیرا فاش کرده است که ارزش تسلیحات آلمانی که برلین مجوز صادرات آنها به اسرائیل را در سال جاری تا 13 اکتبر صادر کرده است، به 45.74 میلیون یورو رسیده است.

پربیننده ترین خبرها