پزشکیان: بریکس راهی برای برون رفت از تمامیت‌خواهی آمریکاست

سه شنبه 1 آبان 1403 - 14:14

رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به روسیه گفت: اجلاس بریکس ارتباط ما را با کشورهای عضو قوی‌تر خواهد کرد و راهی برای برون رفت از یکجانبه گرایی آمریکا است.

العالم - ایران

مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه پیش از عزیمت به روسیه به منظور شرکت در اجلاس سران گروه بریکس، درباره اهمیت و اهداف این سفر گفت: سازمان بریکس متشکل از کشورهایی است که هدف آنان توسعه چندجانبه‌گرایی در جهان به منظور کنترل یکجانبه‌گرایی آمریکا و داد و ستد آزادانه همه کشورهای جهان است.

رئیس جمهور در ادامه بخش‌های کشاورزی،‌ انرژی، صنعت، تجارت و گردشگری را از جمله زمینه‌های موجود برای همکاری و تعامل میان کشورهای عضو بریکس عنوان کرد و افزود: این سفر فرصتی است که با روسای جمهور روسیه، چین، هند و تعداد دیگری از کشورها که در این اجلاس حضور دارند دیدار و گفتگو داشته باشیم و راهکارهای همکاری و تعاملات و تبادلات بیشتر را بررسی کنیم.

پزشکیان با تاکید بر اینکه هم افزایی و توسعه ارتباطات میان کشورهای بریکس گامی موثر در مسیر برون رفت از چالش یکجانبه‌گرایی، تمامیت‌خواهی و تحریم آمریکا در جهان است افزود: این اولین بار است که ما به عنوان عضو اصلی در این اجلاس شرکت خواهیم کرد که این اهمیت این سفر را دو چندان کرده است.

پربیننده ترین خبرها