نیروهای اسرائیلی در باتلاق جنگ زمینی با حزب الله

چهارشنبه 2 آبان 1403 - 22:41

تداوم جنگ تهاجمی علیه لبنان، مقاومت شدید حزب الله در برابر حملات زمینی نیروهای صهیونیست و اقدام به شلیک موشک و فرستادن پهپاد به داخل سرزمین‌های اشغالی و نیز ادامه تجاوز به غزه و دعوت به شهرک سازی در این منطقه، از جمله موضوعاتی است که در کانون نظرات تحلیلگران و کارشناسان در رسانه‌های عبری قرار گرفته است.

العالم - ایران

برنامه «العین الاسرائیلیه» که از شبکه خبری العالم پخش می شود، با اشاره به بن‌بست نظامی نیروهای اشغالگر در درگیری‌های زمینی با رزمندگان حزب‌ الله، به تحلیل وضعیت خط مرزی اراضی اشغالی با جنوب لبنان و فریادهای درون سازمانی صهیونیست‌ها برای توقف حمله زمینی پرداخت.

«علی شکر» پژوهشگر روابط بین الملل و مدرس دانشگاه گفت که رژیم صهیونیستی ابتدا به ترور شخصیت‌های مقاومت پرداخت و پس از هدف قرار دادن چهارچوب داخلی و ترکیب لجستیک نیروهای حزب الله، وارد جنگ زمینی شد.

شکر خاطرنشان کرد: اسرائیل در حمله زمینی نیز با شکست مواجه شده و تاکنون نتوانسته است اراضی جنوب لبنان را اشغال کند، بنابراین روستاهای مرزی را تا حد زیادی ویران کرده و در مرحله بعد به سراغ «جنگ رسانه‌ای» رفت و تلاش کرد تا دستاوردهایی دروغین را به تصویر کشیده و به افکار عمومی در داخل «اسرائیل» ارائه دهد. در نهایت هم ساختارهای اقتصادی از جمله موسسه «القرض الحسن» را هدف قرار داد.

شکر گفت: این بدان معناست که اهداف نظامی که اسرائیلی‌ها در ابتدا تعیین کرده بودند، به پایان رسیده است و بنابراین آنها دیگر چیزی برای هدف قرار دادن در این سطح ندارند.

وی افزود : پهپاد حزب‌الله که چند روز پیش به خانه نتانیاهو حمله کرد، بازتاب گسترده در محافل سیاسی داشت و بر توانمندی حزب‌الله تاکید کرد.

پس از این رویداد، تل آویو مدعی شد که ایران در این ترور نقش داشته است و با کمک رسانه‌های عبری ، تهران را به استخدام جاسوسان اسرائیلی متهم کرد و رسانه های عبری به شدت این موضوع را ترویج دادند.

شکر با اشاره به وحشیگری صهیونیست‌ها و جنایت های آنها در جبالیا و بیت لاهیا، خاطر نشان کرد موضوع آزادی اسیران صهیونیست همچون داستان‌های هزار و یک شب به سریال تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها