عراقچی: هیچ فرصتی را برای بیان مواضع قاطع خود درباره جزایر ایرانی از دست نمی‌دهیم

عراقچی: هیچ فرصتی را برای بیان مواضع قاطع خود درباره جزایر ایرانی از دست نمی‌دهیم
پنج‌شنبه 3 آبان 1403 - 11:26

وزیر خارجه ایران با اشاره به دیدار سران ایران و امارات در حاشیه نشست بریکس در کازان روسیه گفت: ما هیچ‌وقت، هیچ فرصتی را از دست ندادیم که مواضع خود را در خصوص جزایر ایرانی به صورت قاطع بیان کنیم.

العالم - ایران

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره دیدار روز چهارشنبه «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و «محمد بن‌زاید» رئیس دولت امارات که با حضور وزرای خارجه دو کشور برگزار شد، گفت: دیدار با رئیس دولت امارات عربی متحده یک دیدار جانبی بود، یعنی یک دیدار رسمی و ملاقات به شکل معمول خود نبود. در سالن جنبی اجلاس که معمولاً روسای کشورها جمع می‌شوند و بعد به اتفاق هم به سالن اصلی می‌روند، در آنجا فرصتی پیش آمد و یک دیدار مختصری صورت گرفت.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه بحث اصلی در آنجا بحث فلسطین و لزوم توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی بود و در عین حال در این دیدارها مسائل دوجانبه نیز مطرح می‌شود، اظهار کرد: امارات یکی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس است؛ ما با مجموعه این کشورها روابط داریم، روابط مهمی هم هست و در چارچوب سیاست حسن همسایگی جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد.

عراقچی با اشاره به برخی از اختلاف‌نظرهای ایران و امارات گفت: در عین حال ما اختلاف‌نظرهایی داریم، اختلاف نظر جدی هم داریم به ویژه در موضوع جزایر سه‌گانه و ما هیچ وقت هیچ فرصتی از دست ندادیم که مواضع خودمان را در خصوص این جزایر به صورت قاطع بیان کنیم.

پربیننده ترین خبرها