دوگانه تهدیدات «آمریکایی ـ اسرائیلی» و هراس از پاسخگویی ایران

دوگانه تهدیدات «آمریکایی ـ اسرائیلی» و هراس از پاسخگویی ایران
پنج‌شنبه 3 آبان 1403 - 13:57

کانال 12 رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارتش این رژیم مقدمات حمله به ایران را تدارک دیده و حالت آماده باش سامانه پدافند هوایی خود را افزایش داده است. این رسانه دیروز (چهارشنبه) گفت که نتانیاهو امشب برای بررسی حمله به ایران تشکیل جلسه می دهد و احتمالا ظرف چند روز آینده حمله انجام یابد.

العالم - یک خبر چند تحلیل

  • این روزها به خصوص پس از عملیات طوفان الاقصی و طی سالی که گذشت کسی باقی نمانده است که مطمئن باشد رژیم صهیونیستی بتواند با تکیه بر توانمندی های خود، به بقای خویش ادامه دهد. همه به جز دولت های سازشکار عرب می دانند که این رژیم تمام اسباب دوام و بقای خود را از خارج می گیرد و اگر آمریکا و سایر قدرت های غربی نبودند این رژیم مدتها پیش به تاریخ پیوسته بود.
  • دو روز قبل و دقیقا یک روز قبل از اینکه خبر کانال 12 این رژیم منتشر شود، جهان به چشم خود دید که چگونه، یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم به روش تحقیرآمیز کمک آمریکا را برای حمایت از این رژیم در مقابل ایران گدایی می کند؛ رسانه های این رژیم گفتند که گالانت در دیدار سه شنبه گذشته با آنتونی بلیینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته بود: "اسرائیل پس از حمله به ایران، به حمایت واشنگتن تکیه می کند. حمایت آمریکا از اسرائیل بازدارندگی منطقه ای را ارتقا می دهد"!!
  • جنگنده هایی که رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه، لبنان، یمن و سوریه مورد استفاده قرار می دهد و بمب هایی که بر سر ملتهای فلسطین و لبنان می ریزد – و هر کدام یک تن وزن دارند – همگی ساخت آمریکا هستند. ماهواره ها، دستگاه های جاسوسی، رادارها و هواپیماهای جاسوسی و سامانه های پدافند هوایی که شبانه روز کار می کنند، همگی آمریکایی هستند. ناوهای هواپیمابر و ناوچه ها و زیردریایی هایی که برای محافظت از رژیم صهیونیستی در سراسر آبهای منطقه پراکنده اند، همگی ساخت آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان هستند. علاوه بر همه اینها آمریکا، خود هزاران تفنگدار به منطقه اعزام کرده است که بخشی از آن در حملات رژیم صهیونیستی به غزه به طور مستقیم شرکت دارند. آمریکا، خزانه ملی خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است؛ علاوه بر همه این ها، سازمان های بین المللی را هم از کار انداخته و اجازه نمی دهد کار خود را برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه انجام دهند. اما به رغم همه اینها، نتانیاهو، گالانت و هالیوی با وقاحت تمام، از قدرت خود و ارتش خود می گویند!!
  • امروز در 23 مین روز عملیات «وعده صادق 2» ایران و حمله به پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی است که خسارت های شدیدی به پایگاه های این رژیم وارد کرد. اما نتانیاهو هنوز هم عربده می کشد و ایران را به "پاسخ سخت" تهدید می کند. نیازی به تکرار این موضوع نیست که رژیم صهیونیستی – که سرانش آن را سگ هار توصیف کرده اند –اگر می دانست که ایران هم مثل بقیه کشورهای منطقه است، این همه منتظر فرصت برای حمله و رجزخوانی نمی ماند. این رژیم و آمریکا می دانند که ایران بی هیچ تردیدی به هر گونه تجاوز این رژیم پاسخ نشان می دهد و هیچ اهمیتی به حمایت آمریکا از این رژیم نمی دهد. همین موضوع باعث شده است که این دو قبل از هر اقدامی علیه ایران هزار بار به کار خود فکر کنند.
  • تمام حرف و حدیث هایی که در سه هفته پس از عملیات «وعده صادق 2» در داخل این رژیم و آمریکا درباره علل تأخیر حمله این رژیم به ایران در جریان است، صرفا ترفندی برای سرپوش گذاشتن بر ترس آنها از واکنش ایران است. تمام صحبت هایی که درباره اختلاف بین بایدن و نتانیاهو و تلاش بایدن برای متقاعد کردن این رژیم به خودداری از حمله به تأسیسات نفتی و هسته ای ایران گفته می شود، صرفا بهانه است، علت واقعی این تأخیر در حقیقت ترس است و بس. این دو دنبال هدفی هستند که حمله به آن، منجر به تحریک ایران نشود و در واقع آبروی آمریکا و رژیم اشغالگر حفظ شود.

پربیننده ترین خبرها