سفر ناگهانی هیئت حماس به قاهره برای گفتگو در مورد آتش‌بس

سفر ناگهانی هیئت حماس به قاهره برای گفتگو در مورد آتش‌بس
جمعه 4 آبان 1403 - 10:41

هیئت مذاکره‌کننده جنبش حماس به ریاست خلیل الحیه، روز پنجشنبه در یک سفر فوری از قاهره، پایتخت مصر دیدن کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العربی الجدید این دیدار که به درخواست مصر و در پی تماس‌های تلفنی بین چندین طرف انجام شد، حدود پنج ساعت به طول انجامید. در این نشست پیشنهادهای آمریکا و مصر در مورد آتش‌بس در باریکه غزه و معامله تبادل اسرا مورد بحث قرار گرفت.

این جنبش در دیدار با مقامات سرویس اطلاعاتی مصر و رئیس جدید آن، سرلشکر حسن رشاد، بر ضرورت توقف فوری نسل‌کشی در شمال باریکه غزه قبل از مذاکره تاکید کرد.

قاهره و مقامات دولت ایالات متحده درباره پیشنهاد اخیر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و استقرار نیروهای بین‌المللی در کریدور صلاح الدین (محور مرزی فیلادلفیا)، موازی با مرز مصر با باریکه غزه، در ازای عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از آن گفتگو کردند.

قرار است طی چند روز آینده هیاتهای میانجی و مذاکره‌کننده عازم دوحه پایتخت قطر شوند و دیدارهایی با حضور شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، حسن رشاد رئیس جدید سرویس اطلاعاتی مصر، ویلیام برنز مدیرکل سیا، و دیوید بارنیا رئیس سازمان موساد "اسرائیل" برگزار شود.

یک مقام جنبش حماس با درخواست عدم انتشار نام خود، تاکید کرد: «حماس برای آتش‌بس اعلام آمادگی کرده است، اما آنچه لازم است پایبندی "اسرائیل" به آتش‌بس، عقب‌نشینی از باریکه غزه و بازگشت آوارگان، اقدام جدی برای مبادله زندانیان و ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه است.

پربیننده ترین خبرها