ترامپ: آمریکا مانند سطل زباله جهان شده است

ترامپ: آمریکا مانند سطل زباله جهان شده است
جمعه 4 آبان 1403 - 21:17

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ آمریکا، کشورش را به «سطل زباله جهان» تشبیه کرد و ورود تعداد زیادی از مهاجران را به ایالات متحده آمریکا به باد انتقاد گرفت.

العالم - آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنانی در آریزونا به دولت جو بایدن رییس جمهور دموکرات کنونی آمریکا حمله کرد و گفت : سیاست های مرزی کامالا هریس معاون رئیس جمهور به گونه ای بوده است که او «حتی نباید فکر رئیس جمهور شدن» را در سر داشته باشد.

ترامپ به حامیانش در تمپ گفت: «ما محل تخلیه هستیم. ما مثل سطل زباله برای دنیا هستیم. چنین اتفاقی افتاده است. ما مانند یک سطل زباله هستیم. هربار که درباره کارهایی که آنها با کشور ما کرده اند صحبت می کنم، عصبانی تر می شوم. اولین بار است که می گویم "سطل زباله". توصیف بسیار دقیقی است.»

ترامپ بارها از کلمات تحقیر آمیز برای توصیف مهاجران استفاده کرده و مدعی شده است که شهرها "تسخیر شده اند"، مهاجران در حال "ویران کردن" شیوه زندگی در شهرهای آمریکا هستند و کسانی که به طور غیرقانونی وارد آمریکا می شوند، خون کشور را "مسموم می کنند".

رئیس‌جمهور سابق آمریکا متعهد شده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، اخراج دسته‌جمعی مهاجران غیرقانونی را دنبال خواهد کرد. او اعلام کرده است که وضعیت محافظت شده را برای گروه‌های خاصی مانند مهاجران هائیتی لغو خواهد کرد.

کامالا هریس معاون رئیس جمهور و نامزد دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴ و ستاد او بارها به ترامپ به دلیل تخریب لایحه امنیت مرزی که در مجلس سنا توسط قانونگذاران هر دو حزب مذاکره شده بود، حمله کرده اند.

ترامپ از جمهوری خواهان خواسته بود با این لایحه مخالفت کنند و گفته بود که این یک پیروزی سیاسی برای دموکرات ها تلقی می شود.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی شبکه خبری سی ان ان رقابت میان دونالد ترامپ و کامالا هریس نامزدهای جمهوریخواهان و دموکرات‌ها در انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) بسیار نزدیک است و همچنان هیچ یک را نمی‌توان برنده قاطع انتخابات ریاست جمهوری دانست.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا وابسته به دموکرات ها گزارش داد: «نظرسنجی جدید شبکه سی ان ان از میانگین نظرسنجی‌های ملی که روز چهارشنبه به وقت محلی منتشر شد، نشان می دهد که همچنان هیچ رهبر مشخصی برای رقابت های ریاست جمهوری وجود ندارد و به طور متوسط ۵۰ درصد از رای دهندگان احتمالی از کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و ۴۸ درصد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق حمایت می کنند.»

آخرین نظرسنجی یوگاو و تایمز لندن نیز نشان می‌دهد هریس در میان را ی‌دهندگان احتمالی در سطح ملی، ۴۸ درصد و ترامپ ۴۵ درصد، در محدوده خطای نمونه‌گیری این نظرسنجی، حمایت مردم را کسب کرده اند.

یک نظرسنجی جدید دانشگاه مونموث نیز نشان می دهد که ۴۸ درصد از رای دهندگان اعلام کرده اند که "قطعا" یا "احتمالا" به هریس رای می دهند. این میزان برای ترامپ ۴۵ درصد است.

پاتریک موری، مدیر نظرسنجی مونموث در این خصوص می گوید:«حتی یک درصد تغییر می‌تواند بر نتیجه تاثیر بگذارد، اما از توانایی اکثر نظرسنجی‌ها برای نتیجه گیری دقیق خارج است. نکته پایانی این است که این رقابت شانس است و از ماه اوت آغاز شده است.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود و برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها