پیشنهاد مصر برای آتش بس موقت و تبادل اسرا در غزه

پیشنهاد مصر برای آتش بس موقت و تبادل اسرا در غزه
يکشنبه 6 آبان 1403 - 21:54

رئیس جمهور مصر از پیشنهاد این کشور برای آتش بس دو روزه و تبادل شماری از اسرا بین مقاومت فلسطین در غزه با رژیم صهیونیستی خبر داد.

العالم ـ مصر

بنابر گزارش پایگاه «اوان مصر»، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور در نشست مطبوعاتی با «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر گفت: طرحی را برای آتش بس ۴۸ ساعته در غزه و تبادل بخشی از اسرا بین مقاومت فلسطین در غزه و اسرائیل ارائه کرده‌ایم.

رئیس جمهور مصر تصریح کرد: براساس این طرح، در مدت آتش بس ۴ اسیر اسرائیلی با شماری از اسرای فلسطینی تبادل خواهند شد.

السیسی گفت: ما طرح انعقاد یک توافق مبادله‌ای جزئی ارائه کردیم تا ظرف ۱۰ روز، برای آتش بس کامل مذاکره شود.

رئیس جمهور مصر همچنین با اشاره به روابط کشورش با الجزایر گفت: ما همواره برای همکاری مشترک در راستای منافع ملت‌های دو کشور آمادگی داریم.

عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر نیز در این نشست مطبوعاتی تاکید کرد: سفر من، دوستانه و برادرانه با هدف رایزنی درباره برخی از مسائل مشترک و مسائل جهان عرب و تحولات بین‌المللی است.

در همین حال خبرگزاری رویترز روز یکشنبه از انجام مذاکرات درباره آتش بس در نوار غزه در دوحه پایتخت قطر خبر داد و گفت که در آن نمایندگان قطر به عنوان میانجی و «ویلیام برنز» رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) شرکت دارند.

گفته شده که هدف از این مذاکرات دستیابی به یک توافق آتش بس کوتاه مدت جدید در نوار غزه و آزادی برخی از اسیران صهیونیست در غزه در ازای آزادی اسرای فلسطینی است.

پربیننده ترین خبرها