مسئولان و اهالی رسانه در این شرایط جنگ هوای خصوصی سازها را داشته باشید/ لزوم وحدت رسانه ای برای علیه دشمنان اقتصادی ایران

مسئولان و اهالی رسانه در این شرایط جنگ هوای خصوصی سازها را داشته باشید/ لزوم وحدت رسانه ای برای علیه دشمنان اقتصادی ایران
يکشنبه 12 مرداد 1404 - 10:32

یادمان نرود که شعار امسال که از طرف مقام معظم رهبری، سرمایه گذاری در تولید اعلام شد و با آن شرایطی که از اوایل سال برای کشور متصور بود، قرار بود که در سال جاری با همکاری مسئولان و رسانه ها نه تنها شرایط خصوصی سازی در کشور تسهیل شود تا سرمایه گذاران در ایران و دنیا راغب به سرمایه گذاری جدید در ایران شوند بلکه آن دسته از تولیدکنندگانی که با تمام مشقت ها از جمله کمبود انرژی و.... دست و پنجه نرم می کنند نیز بتوانند به راحتی به تولید خود بپردازند و حتی شرایط ورود رفقای خود را نیز به تولید و سرمایه گذاری نیز محیا کنند.

العالم - ایران / فرهنگی

در اواخر سال گذشته که با موافقت برخی از عقلا و همچنین برخی فرامین مقام معظم رهبری در خصوص خصوصی سازی و تاکید چندین باره ایشان در خصوص اصل ۴۴، واگذاری ایران خودرو به سهامداران خود صورت گرفت، توقع می‌رفت وزارت صمت و سازمان خصوصی سازی در این شرایط جنگی مواضع قوی تری بگیرند و یادشان نرود که شعار سال و دغدغه مقام معظم رهبری چیست.
در این روزهایی که همه رزمندگان در حال نبرد با رژیم صهیونیستی بودند، رزمندگان تولید از جمله کارگران پرتلاش ایران خودرو نیز لحظه ای از کار ننشستند و مدیران آن با قوانین فی مابین سعی کردند که سرنوشت ایران خودرو به سرنوشت برخی دیگر از خودروسازان ورشکسته مبتلا نشود و از دلالی نیز دور بماند.
گویا این اقدام ایران خودرو دلایل غیرقانونی نداشته به مذاق برخی از آقایان خوش نیامده و متاسفانه مثل زمان مجمع و واگذاری به اقدامات زرد رسانه ای روی آورده اند و غافل از اینکه در این شرایط در حال بازی در پازل دشمن برای جنگ اقتصادی در نبرد هیبریدی هستند.
نقش رسانه در ایجاد امید و انگیزه برای سرمایه‌گذاران با توجه به تلاش رسانه‌های معاند در ناامید سازی از چرخه اقتصاد کشور و البته برخی کج سلیقگی‌های برخی مسئولین بسیار مهم و اساسی است،قطعا اهالی رسانه مثل زمان جنگ همراه با مردم ایران که وحدت خودشان را حفظ کردند، در این شرایط نیز پشت تولیدکنندگان عزیز می ایستند و پازل دشمن را در این جنگ هیبریدی که یک ضلعی اقتصاد است تکمیل نمی کنند و رسانه های آگاه ما اجازه نمی‌دهند برخی از افراد غافل و حتی لجوج رسانه ای باعث شوند که سرمایه گذاران و تولیدکنندگان یا از کشور فراری شوند و یا بترسند که در ایران سرای کهن سرمایه گذاری کنند.
در پایان برای اهالی رسانه و مسئولین چند فراز از سخنرانی سال گذشته مقام معظم رهبری را جهت یادآوری می آورم.
سال گذشته رهبر انقلاب، تولیدکنندگان را فرماندهان، پیشروان، خط‌شکنان و صفوف مقدم عرصه‌ی حیاتیِ «تولید داخلی، رونق اقتصادی و گسترش رفاه عمومی» خواندند و خاطرنشان کردند: این میدان خطیر، میدان یک جنگ واقعی است.
رهبری به تولیدکنندگان فرمودند:سیاستهای اصل ۴۴ برای شما که فعّال اقتصادی هستید، هم حق ایجاد میکند، هم تکلیف ایجاد میکند؛ مسئولیّت دارید؛ بروید قضیّه را دنبال کنید.
ایشان در همان سخنرانی خطاب به وزیر صمت و مسئولین فرمودند:قوانین مزاحم، مقرّرات مزاحم، عملکرد احیاناً غلط‌‌، نه از روی غرض‌ورزی که یک جاهایی هم ممکن است از روی غرض‌ورزی باشد.باید محیط مساعد تولید را در کشور به وجود بیاورید؛ یعنی محیط مساعدی به نفع حرکت تولیدی و جهت‌گیری تولید، در مقابل جهت‌گیری واردات و تکیه‌ی به خارج.
در مورد رسانه‌ها هم فرمودند:، من به رسانه‌ها توصیه میکنم این موفّقیّتها را منعکس کنند...البتّه مطالباتِ منطقیِ فعّالان اقتصادی را هم دنبال کنند که دولتی‌ها توجّه کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها