جاه طلبی اسرائیل در «سومالی لند» و دوست مخفی آن در جنوب یمن

پنج‌شنبه 11 دی 1404
11:46
جاه طلبی اسرائیل در «سومالی لند» و دوست مخفی آن در جنوب یمن رژیم اسرائیل به دنبال بهره برداری از جدایی طلبی منطقه سومالی لند و جنوب یمن برای سیطره بر این مناطق و اجرای اهداف و نقشه های خود است.

العالم – جهان اسلام
«مروان الغفوری» نویسنده و تحلیلگر عرب در مقاله ای که در سایت شبکه خبری الجزیره منتشر شد، نوشت: فهرست بلندی از کشورها، استقلال منطقه «سومالی‌لند» از کشور مادر را آشکارا رد کرده‌اند، با وجود اینکه این منطقه به مدت یک ربع قرن عملاً به صورت دوفاکتور جدا بوده است. در این میان، اسرائیل به تازگی جدایی طلبی این منطقه را به رسمیت شناخته است.
انتظار می‌رود منطقه جدایی‌طلب سومالی‌لند طعمه جاه‌طلبی‌ها و نقشه های اسرائیل شود. در چشم‌انداز ناپایدار جهانی، ساختارهای جدایی‌طلب آینده‌ای جز بلعیده شدن توسط قدرت‌های خارجی فرصت‌طلب و پاک شدن از صحنه جهانی ندارند.
در این سناریو، به نظر می‌رسد اسرائیل تنها دروازه ورود منطقه جدایی‌طلب سومالی‌لند به جهان باشد و تنها مدت کوتاهی تا بلعیده شدن آن توسط اسرائیل باقی مانده است. تنها راه نجات شبه محال این است که سومالی‌لند به رسمیت شناخته شود و در سازمان ملل متحد عضویت پیدا کند، اما این رویا تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد.
سرنوشت مشابهی در انتظار جنوب یمن است که شروع به ارائه پیشنهادهای عادی‌سازی روابط با اسرائیل کرده است.
در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» مقاله‌ای از آویل اشنایدر با عنوان «دوست مخفی جدید اسرائیل در یمن» منتشر کرد. اشنایدر در مقاله خود ادعا کرد که مقامات اسرائیلی در قدس به او اطلاع داده اند که جلساتی با سران تشکیلات موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن» { تحت حمایت امارات} برگزار کرده‌اند. به نظر می‌رسد این تشکیلات از ایده ایجاد پل ارتباطی با اسرائیل استقبال کرده است. از آن زمان تاکنون تحولات زیادی بین دو طرف رخ داده است. چند روز پیش، روزنامه صهیونیستی «معاریو» گزارش داد که منابعش در تشکیلات «شورای انتقالی جنوب یمن» ابراز امیدواری کرده‌اند که اسرائیل گام بعدی را بردارد و «موجودیتی» را که از دل این تشکیلات اعلام خواهد شد، به رسمیت بشناسد.
برای اسرائیل، این یک جایزه استراتژیک بزرگ مشرف به آب‌های ارزشمند دریای سرخ است. اسرائیل می‌داند که موجودیت جدید در جنوب یمن، سرنوشتی مشابه «سومالی‌لند» در نقشه سیاسی خواهد داشت و یک «جمهوری» منزوی و منجمد باقی خواهد ماند که تنها توسط تعداد انگشت‌شماری از کشورها به رسمیت شناخته می‌شود. این یک موقعیت ایده‌آل برای اسرائیل است و تل آویو را قادر می‌سازد تا کریدور امنیتی و نظامی خود را تا اقیانوس هند گسترش دهد.
اصرار سران تشکیلات شورای انتقالی جنوب یمن بر ایده جدایی طلبی به نظر حرکت به سوی مجهول و انزوای بین‌المللی است. به رسمیت شناختن «سومالی‌لند» توسط اسرائیل با واکنش گسترده اتحادیه عرب، شورای امنیت، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه آفریقا مواجه شد. همه این اعلام مخالفت ها از سوی نهادها و محکومیت ها برای اسرائیل معنای چندانی ندارد زیرا در واقع، دقیقاً همان چیزی است که اسرائیل می‌خواهد. اسرائیل می خواهد که این سرزمین های جدایی طلب به رسمیت شناخته نشوند تا سیطره انحصاری آنها را در اختیار خود داشته باشد.
همه نشانه‌ها حاکی از آن است که شورای انتقالی جنوب یمن رویای تشکیل یک «جمهوری»‌ را در سر می‌پروراند که هرگز رنگ واقعیت به خود نخواهد دید. این نشانه ها همچنین حاکی است که این شورا رویای استقلالی را که ماهیتاً از استعمار بدتر است، نخواهد دید. در بهترین حالت، این جمهوری از سوی گروه کوچکی از کشورها به رسمیت شناخته خواهد شد که برخی از آنها برای به رسمیت شناخته شدن خود هزینه‌های گزافی را مطالبه خواهند کرد.


در همین رابطه بخوانید

0% ...

جاه طلبی اسرائیل در «سومالی لند» و دوست مخفی آن در جنوب یمن

پنج‌شنبه 11 دی 1404
11:46
جاه طلبی اسرائیل در «سومالی لند» و دوست مخفی آن در جنوب یمن رژیم اسرائیل به دنبال بهره برداری از جدایی طلبی منطقه سومالی لند و جنوب یمن برای سیطره بر این مناطق و اجرای اهداف و نقشه های خود است.

العالم – جهان اسلام
«مروان الغفوری» نویسنده و تحلیلگر عرب در مقاله ای که در سایت شبکه خبری الجزیره منتشر شد، نوشت: فهرست بلندی از کشورها، استقلال منطقه «سومالی‌لند» از کشور مادر را آشکارا رد کرده‌اند، با وجود اینکه این منطقه به مدت یک ربع قرن عملاً به صورت دوفاکتور جدا بوده است. در این میان، اسرائیل به تازگی جدایی طلبی این منطقه را به رسمیت شناخته است.
انتظار می‌رود منطقه جدایی‌طلب سومالی‌لند طعمه جاه‌طلبی‌ها و نقشه های اسرائیل شود. در چشم‌انداز ناپایدار جهانی، ساختارهای جدایی‌طلب آینده‌ای جز بلعیده شدن توسط قدرت‌های خارجی فرصت‌طلب و پاک شدن از صحنه جهانی ندارند.
در این سناریو، به نظر می‌رسد اسرائیل تنها دروازه ورود منطقه جدایی‌طلب سومالی‌لند به جهان باشد و تنها مدت کوتاهی تا بلعیده شدن آن توسط اسرائیل باقی مانده است. تنها راه نجات شبه محال این است که سومالی‌لند به رسمیت شناخته شود و در سازمان ملل متحد عضویت پیدا کند، اما این رویا تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد.
سرنوشت مشابهی در انتظار جنوب یمن است که شروع به ارائه پیشنهادهای عادی‌سازی روابط با اسرائیل کرده است.
در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» مقاله‌ای از آویل اشنایدر با عنوان «دوست مخفی جدید اسرائیل در یمن» منتشر کرد. اشنایدر در مقاله خود ادعا کرد که مقامات اسرائیلی در قدس به او اطلاع داده اند که جلساتی با سران تشکیلات موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن» { تحت حمایت امارات} برگزار کرده‌اند. به نظر می‌رسد این تشکیلات از ایده ایجاد پل ارتباطی با اسرائیل استقبال کرده است. از آن زمان تاکنون تحولات زیادی بین دو طرف رخ داده است. چند روز پیش، روزنامه صهیونیستی «معاریو» گزارش داد که منابعش در تشکیلات «شورای انتقالی جنوب یمن» ابراز امیدواری کرده‌اند که اسرائیل گام بعدی را بردارد و «موجودیتی» را که از دل این تشکیلات اعلام خواهد شد، به رسمیت بشناسد.
برای اسرائیل، این یک جایزه استراتژیک بزرگ مشرف به آب‌های ارزشمند دریای سرخ است. اسرائیل می‌داند که موجودیت جدید در جنوب یمن، سرنوشتی مشابه «سومالی‌لند» در نقشه سیاسی خواهد داشت و یک «جمهوری» منزوی و منجمد باقی خواهد ماند که تنها توسط تعداد انگشت‌شماری از کشورها به رسمیت شناخته می‌شود. این یک موقعیت ایده‌آل برای اسرائیل است و تل آویو را قادر می‌سازد تا کریدور امنیتی و نظامی خود را تا اقیانوس هند گسترش دهد.
اصرار سران تشکیلات شورای انتقالی جنوب یمن بر ایده جدایی طلبی به نظر حرکت به سوی مجهول و انزوای بین‌المللی است. به رسمیت شناختن «سومالی‌لند» توسط اسرائیل با واکنش گسترده اتحادیه عرب، شورای امنیت، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه آفریقا مواجه شد. همه این اعلام مخالفت ها از سوی نهادها و محکومیت ها برای اسرائیل معنای چندانی ندارد زیرا در واقع، دقیقاً همان چیزی است که اسرائیل می‌خواهد. اسرائیل می خواهد که این سرزمین های جدایی طلب به رسمیت شناخته نشوند تا سیطره انحصاری آنها را در اختیار خود داشته باشد.
همه نشانه‌ها حاکی از آن است که شورای انتقالی جنوب یمن رویای تشکیل یک «جمهوری»‌ را در سر می‌پروراند که هرگز رنگ واقعیت به خود نخواهد دید. این نشانه ها همچنین حاکی است که این شورا رویای استقلالی را که ماهیتاً از استعمار بدتر است، نخواهد دید. در بهترین حالت، این جمهوری از سوی گروه کوچکی از کشورها به رسمیت شناخته خواهد شد که برخی از آنها برای به رسمیت شناخته شدن خود هزینه‌های گزافی را مطالبه خواهند کرد.


در همین رابطه بخوانید

0% ...

جاه طلبی اسرائیل در «سومالی لند» و دوست مخفی آن در جنوب یمن

پنج‌شنبه 11 دی 1404
11:46
جاه طلبی اسرائیل در «سومالی لند» و دوست مخفی آن در جنوب یمن رژیم اسرائیل به دنبال بهره برداری از جدایی طلبی منطقه سومالی لند و جنوب یمن برای سیطره بر این مناطق و اجرای اهداف و نقشه های خود است.

العالم – جهان اسلام
«مروان الغفوری» نویسنده و تحلیلگر عرب در مقاله ای که در سایت شبکه خبری الجزیره منتشر شد، نوشت: فهرست بلندی از کشورها، استقلال منطقه «سومالی‌لند» از کشور مادر را آشکارا رد کرده‌اند، با وجود اینکه این منطقه به مدت یک ربع قرن عملاً به صورت دوفاکتور جدا بوده است. در این میان، اسرائیل به تازگی جدایی طلبی این منطقه را به رسمیت شناخته است.
انتظار می‌رود منطقه جدایی‌طلب سومالی‌لند طعمه جاه‌طلبی‌ها و نقشه های اسرائیل شود. در چشم‌انداز ناپایدار جهانی، ساختارهای جدایی‌طلب آینده‌ای جز بلعیده شدن توسط قدرت‌های خارجی فرصت‌طلب و پاک شدن از صحنه جهانی ندارند.
در این سناریو، به نظر می‌رسد اسرائیل تنها دروازه ورود منطقه جدایی‌طلب سومالی‌لند به جهان باشد و تنها مدت کوتاهی تا بلعیده شدن آن توسط اسرائیل باقی مانده است. تنها راه نجات شبه محال این است که سومالی‌لند به رسمیت شناخته شود و در سازمان ملل متحد عضویت پیدا کند، اما این رویا تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد.
سرنوشت مشابهی در انتظار جنوب یمن است که شروع به ارائه پیشنهادهای عادی‌سازی روابط با اسرائیل کرده است.
در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» مقاله‌ای از آویل اشنایدر با عنوان «دوست مخفی جدید اسرائیل در یمن» منتشر کرد. اشنایدر در مقاله خود ادعا کرد که مقامات اسرائیلی در قدس به او اطلاع داده اند که جلساتی با سران تشکیلات موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن» { تحت حمایت امارات} برگزار کرده‌اند. به نظر می‌رسد این تشکیلات از ایده ایجاد پل ارتباطی با اسرائیل استقبال کرده است. از آن زمان تاکنون تحولات زیادی بین دو طرف رخ داده است. چند روز پیش، روزنامه صهیونیستی «معاریو» گزارش داد که منابعش در تشکیلات «شورای انتقالی جنوب یمن» ابراز امیدواری کرده‌اند که اسرائیل گام بعدی را بردارد و «موجودیتی» را که از دل این تشکیلات اعلام خواهد شد، به رسمیت بشناسد.
برای اسرائیل، این یک جایزه استراتژیک بزرگ مشرف به آب‌های ارزشمند دریای سرخ است. اسرائیل می‌داند که موجودیت جدید در جنوب یمن، سرنوشتی مشابه «سومالی‌لند» در نقشه سیاسی خواهد داشت و یک «جمهوری» منزوی و منجمد باقی خواهد ماند که تنها توسط تعداد انگشت‌شماری از کشورها به رسمیت شناخته می‌شود. این یک موقعیت ایده‌آل برای اسرائیل است و تل آویو را قادر می‌سازد تا کریدور امنیتی و نظامی خود را تا اقیانوس هند گسترش دهد.
اصرار سران تشکیلات شورای انتقالی جنوب یمن بر ایده جدایی طلبی به نظر حرکت به سوی مجهول و انزوای بین‌المللی است. به رسمیت شناختن «سومالی‌لند» توسط اسرائیل با واکنش گسترده اتحادیه عرب، شورای امنیت، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه آفریقا مواجه شد. همه این اعلام مخالفت ها از سوی نهادها و محکومیت ها برای اسرائیل معنای چندانی ندارد زیرا در واقع، دقیقاً همان چیزی است که اسرائیل می‌خواهد. اسرائیل می خواهد که این سرزمین های جدایی طلب به رسمیت شناخته نشوند تا سیطره انحصاری آنها را در اختیار خود داشته باشد.
همه نشانه‌ها حاکی از آن است که شورای انتقالی جنوب یمن رویای تشکیل یک «جمهوری»‌ را در سر می‌پروراند که هرگز رنگ واقعیت به خود نخواهد دید. این نشانه ها همچنین حاکی است که این شورا رویای استقلالی را که ماهیتاً از استعمار بدتر است، نخواهد دید. در بهترین حالت، این جمهوری از سوی گروه کوچکی از کشورها به رسمیت شناخته خواهد شد که برخی از آنها برای به رسمیت شناخته شدن خود هزینه‌های گزافی را مطالبه خواهند کرد.


در همین رابطه بخوانید

0% ...

آخرین اخبار

سقوط بالگرد شرکت آرامکو عربستان با ۱۴ کشته


ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از نقض آتش بس؛ غفلت از نقش واشنگتن و تل‌آویو


وزیر خارجه عراق: گفت‌وگو و ارتباط مستقیم رکن اساسی حل و فصل چالش ها است


بقائی: ایران خواستار تعیین جدول زمان‌بندی برای عقب‌نشینی رژیم اسرائیل از لبنان است


نخست‌وزیر عراق بر حمایت از دیپلماسی و پایان جنگ تاکید کرد


عراقچی با رئیس جمهور عراق دیدار کرد


پزشکیان: دولت در جنگ اخیر اجازه نداد زندگی مردم دچار اختلال شود


گفت و گوی تلفنی رئیسان مجالس ایران و لبنان درباره مسائل دوجانبه


پاسخ کوبنده ایران به تجاوز نظامی جدید آمریکا


حزب‌الله باز هم از صهیونیست‌ها تلفات گرفت