رهبر انصارالله یمن: عملیات ایران معادله جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ مایه تاسف است که کشورهای عربی از اشغالگران محافظت می‌کنند

رهبر انصارالله یمن: عملیات ایران معادله جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ مایه تاسف است که کشورهای عربی از اشغالگران محافظت می‌کنند
پنج‌شنبه 30 فروردين 1403 - 17:34

عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن امروز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: اگر جهاد مردم فلسطین و مجاهدان مقاومت در لبنان نبود، شر دشمن اسرائیلی به همه کشورها سرایت می‌کرد.

العالم - یمن

به گزارش العالم، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن امروز (30 فروردین) طی سخنانی با اشاره به ناامید کننده بودن مواضع کشورهای عربی و اسلامی در مورد مسأله فلسطین گفت: موضع رسمی اکثر کشورهای عربی و اسلامی در خط مقدم به گونه‌ای است که تمایلی به حمایت از فلسطین ندارند.

رهبر جنبش انصارالله یمن ادامه داد: عده‌ای سهل‌انگاری می‌کنند، عده‌ای دیگر در تجاوز شریک هستند و عده‌ای هم در چندین زمینه به دشمن کمک می‌کنند.

الحوثی گفت: جریان تکفیری یک جریان فتنه‌انگیز بزرگ است که ده‌ها هزار نفر به آن گرایش دارند، اما حرکت آن تحت عنوان جهاد، در مسیری اشتباه است.

رهبر انصارالله یمن اظهار داشت : جریان تکفیری بیش از 4 هزار عملیات انتحاری در عراق تحت عنوان جهاد انجام داد.

وی افزود: جریان تکفیری در زیر پرچم اسلام اقداماتی جنایتکارانه از جمله ذبح بی‌گناهان با چاقو، مثله کردن اجساد و سر بریدن انجام داد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی نیز اظهار داشت: جنبش تکفیری با حمایت مالی گسترده رژیم‌های عربی و حمایت سیاسی و رسانه‌ای صدها هزار مسلمان را به شهادت رساند.

وی گفت: جریان تکفیری با دشمن اسرائیلی که از نظر نص قرآن اولین دشمن اسلام محسوب می شود، هرگز مقابله نکرد!

رهبر انصارالله یمن اظهار داشت: تکفیری‌ها با این که هزاران نفر جنگجو و انتحاری داشتند، نه از لحاظ نظامی با فلسطین همراهی کردند و نه در سطح رسانه‌ای.

الحوثی همچنین گفت: رژیم سعودی و امارات حتی در رسانه‌های خود به در راستای منافع اشغالگران اقدام می‌کند و اظهارات صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را کاملا پذیرفته‌اند.

وی افزود: رژیم سعودی و امارات، خود را رهبران و حامیان کشورهای عربی معرفی کردند، اما هیچ تلاشی برای حمایت از فلسطین نکردند.

الحوثی در ادامه گفت: اگر جهاد مردم فلسطین و مجاهدان مقاومت در لبنان نبود، شر دشمن اسرائیلی به همه کشورها سرایت می‌کرد.

رهبر انصارالله یمن بیان کرد: تجاوزات "اسرائیل" به باریکه غزه حتی در عید فطر نیز متوقف نشد.

آقای عبدالملک بدرالدین الحوثی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با جنایات و نسل کشی نمی تواند تصویر ارتشی پیروز را برای خود ترسیم کند

رهبر مقاومت یمن بیان کرد: جنایات اشغالگران در کرانه باختری برای بیرون کردن فلسطینی‌ها تشدید شده است.

وی خاطر نشان کرد: عملیات ایران معادله جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد و به دوران مباحات رژیم صهیونیستی پایان داد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی تصریح کرد: فرانسه و انگلیس از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد: ایران مجدانه تلاش‌های فراوانی برای ایجاد مانع و مهار این رژیم انجام داد.

الحوثی بیان کرد: پیشنهادهایی به برادران ما در ایران شد تا آنها را از پاسخ دادن منصرف کنند زیرا دشمنان نگران هر موضعی است که به نفع مردم فلسطین باشد.

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند مردم فلسطین را منزوی کنند تا رژیم اسرائیل آزاد، آسوده، در امان و عاری از هرگونه خطری باشد.

رهبر انصارالله یمن گفت: متأسفانه برخی از کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند.

عبدالملک بدرالدین الحوثی تأکید کرد: برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه و محاصره آن وجود ندارد.

وی افزود: پیشنهادات بسیاری از سوی آمریکا و افراد مرتبط با آن به برادران ایرانی ما ارائه شد تا آنها را از پاسخگویی منصرف کنند.

رهبر انصارالله یمن همچنین گفت: تمهیدات گسترده‌ای برای مقابله با پاسخ ایران وجود داشت و آمریکا رهبری این کار را بر عهده داشت.

الحوثی افزود: برخی از کشورهای عربی برای مقابله با واکنش ایران، همسو با کشورهای اروپایی اقدام کردند.

وی بیان کرد: مایه تاسف است که کشورهای عربی از دشمن اسرائیل محافظت می‌کنند و این اقدام، جنایت علیه مردم فلسطین است.

رهبر انصارالله یمن اظهار داشت: نیروهای آمریکایی با هدف مقابله با پاسخ ایران و رهگیری موشک‌ها و پهپادهای آن، برای دشمن اسرائیلی، 7 کمربند و لایه امنیتی ساختند.

الحوثی تصریح کرد: پاسخ ایران از نظر شتاب، کمیت و کیفیت بسیار قوی بود.

وی ادامه داد: عملیات «وعده صادق» معادله جدیدی برای پاسخ به دشمن اسرائیلی ایجاد کرد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی گفت: دشمن اسراییلی ده‌ها سال است که عادت کرده به کشورهای عربی و اسلامی حمله کند اما پاسخی دریافت نکند و حداکثر در برخی موارد به سازمان ملل شکایت شود.

رهبر جنبش انصارالله یمن نیز بیان کرد: پاسخ ایران قواعد درگیری با دشمن را تعیین کرد بدین صورت که اگر بار دیگر حمله کند، با قاطعیت به او پاسخ داده خواهد شد.

وی گفت: جبهه حزب الله در دو هفته گذشته در معرض تشدید آشکار درگیری‌ها قرار داشت و تاثیر آن بر دشمن در حال افزایش است.

الحوثی ادامه داد: مقاومت از سوی جبهه عراق ادامه دارد همچنانکه در عملیات «وعده صادق» نیز مشارکت داشت.

وی گفت: یمن بالغ بر 14 عملیات در دو هفته از دریای سرخ تا اقیانوس هند را تدارک دیده.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: این 14 عملیات با 36 موشک بالستیک، موشک کروز و پهپاد انجام شد.

وی تاکید کرد: ما به آمریکایی ها، انگلیسی ها و سایرین قاطعانه اعلام می‌کنیم که هیچ کس نمی‌تواند عملیات ما را در حمایت از غزه متوقف کند.

او ادامه داد: دشمن به شکست خود و ضررهای اقتصادی بسیار زیاد اعتراف کرد.

الحوثی بیان کرد: خسارات اسرائیل در نتیجه ممانعت از عبور کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های مرتبط با آن همچنان در حال افزایش است.

وی ادامه داد: آمریکا، انگلیس و کشورهایی که خود را درگیر این قضیه کردند نیز متضرر شدند و میزان بیمه و قیمت‌ها افزایش یافته است.

الحوثی گفت: تنها راه‌حل به نفع همه، توقف حمله به غزه، پایان دادن به محاصره آن و تهیه فوری غذا و دارو است.

پربیننده ترین خبرها