هشدار سناتور آمریکایی درباره دخالت گارد ملی در دانشگاه‌ها

هشدار سناتور آمریکایی درباره دخالت گارد ملی در دانشگاه‌ها
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 - 01:37

سناتور دموکرات آمریکایی با پیشنهادهای اخیر برخی جمهوریخواهان برای اعزام نیروهای گارد ملی به پردیس‌های دانشگاهی به منظور سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین مخالفت کرده و چنین اقدامی را یادآور کشتار دانشجویان معترض به جنگ ویتنام در دانشگاه ایالتی کنت در سال۱۹۷۰ دانست.

العالم - آمریکا

«تیم کین»، سناتور دموکرات آمریکایی روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با یادآوری تجربه تلخ کشتار دانشجویان معترض به جنگ ویتنام در دانشگاه ایالتی کنت توسط نیروهای گارد ملی آمریکا اظهار کرد به اعتقاد او فراخواندن نیروهای گارد ملی برای مقابله با اعتراضات جاری حامیان فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده «ایده بسیار بسیار بدی است.»

تظاهرات مسالمت‌آمیز به جنگ اسرائیل و نسل‌کشی فلسطینیان غزه در بیش از یک هفته گذشته در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده ادامه داشته و در حال سرایت است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مایک جانسون هفته گذشته از دانشگاه کلمبیا، اولین دانشگاهی که تظاهراتی بزرگ برگزار کرد، بازدید داشته و به بایدن پیشنهاد استفاده از گارد ملی برای توقف تظاهرات حامی فلسطین را داد.

تاکنون صدها دانشجو و استاد دانشگاه در آمریکا که خواستار آتش‌بس جنگ غزه و توقف کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو هستند، با مداخله پلیس در جریان این تجمع‌ها بازداشت شده‌اند.

تیم کین در مصاحبه با شبکه «ان.بی.سی» در روز یکشنبه گفت: «من فکر می‌کنم فراخواندن نیروهای گارد ملی به پردیس‌های دانشگاهی برای بسیاری از مردم یادآور آن حادثه (کشتار در دانشگاه ایالتی کنت) که در زمان جنگ ویتنام رخ داده و پایان خوبی نداشت خواهد بود.»

اشاره این سناتور آمریکایی به کشته و زخمی‌شدن ۱۳ دانشجوی غیرمسلح آمریکایی توسط گارد ملی ایالت اوهایو در دانشگاه ایالتی کنت در ماه مه ۱۹۷۰ حین برپایی اعتراضات در مخالفت با جنگ ویتنام، قوانین سربازگیری و همچنین حضور گارد ملی در محیط دانشگاه است.

او در ادامه مصاحبه تاکید کرد: «از نظر من این ایده بسیار بسیار بدی خواهد بود. برای برقراری امنیت در پردیس‌های دانشگاهی راه‌های دیگری وجود دارد و باید همچنین به دانشجویان فرصت‌های بیشتری به منظور برقراری گفتگویی سازنده و متمدنانه داده شده تا افراد حرف هم را بشنوند.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها