تظاهرات دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت در همبستگی با غزه + فیلم

سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 - 14:49

دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت،به عنوان بخشی از جنبش جهانی دانشجویی ،امروز سه شنبه، در حمایت از فلسطین و در محكوميت کشتارهای اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، راهپیمایی کردند.

العالم - لبنان

خبرنگار شبکه العالم در بیروت، گزارش داد که دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت در همبستگی با مردم غزه و با سردادن شعارهای "لبیک ای الاقصی"، "لبیک ای قدس"و "لبيك اي فلسطین"، راهپیمایی گسترده‌ای را برپا کردند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: در این تظاهرات دانشجویان در هوای طوفانی و باران همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کرده و خشم خود را نسبت به کشتارهای دسته جمعی رژیم اشغالگر قدس در باریکه غزه ابراز نمودند.

وی همچنان افزود "دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت و دیگر دانشگاه‌های سراسر جهان از همه خواستند تا به خیابان‌ها بیایند و در همبستگی با مردم فلسطین، تاروپود اين نهاد غاصب را که دست به قتل‌عام فلسطینی ها می‌زند» با خشم خود بلرزانند.

خبرنگار این شبکه در ادامه گزارش در خصوص موضع این دانشجویان گفت: دانشجویان دانشگاه امریکایی بیروت خواستار پایان دادن به روابط اقتصادی با همه شرکت ها و موسسه هایی شدند که با ارائه ى فناوری هاى خود به اشغالگران صهیونیست، ازآنان در کشتار مردم بی دفاع فلسطین حمايت ميكنند.

او همچنین گفت: دانشجویان بر لزوم حذف و پاکسازی محوطه دانشگاه آمریکایی بیروت از تمامی محصولات شرکت های حامی صهیونیستها مطابق با استانداردهای کمپین تحریم حامیان "اسرائیل" در لبنان» تاکید کردند.

در 18 آوریل جاری، دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک آمریکا در مخالفت با کشتار مردم غزه به دست صهیونیستها در محوطه این دانشگاه تحصن کردند و از مدیریت این دانشگاه خواستند که همکاری علمی واکادمیک خود را با همه دانشگاه‌های "اسرائیل" متوقف کند و سرمایه‌گذاری‌های خود را از شرکت‌هاى حامي اشغالگران سرزمین های فلسطینی بازپس بگیرد.

شايان ذكرست كه در امريكا مداخله نیروهای پلیس و دستگیری ده ها دانشجو، باعث شد تا وضعیت خشم وتظاهرات به ده ها دانشگاه دیگر در مناطق مختلف آمریکا از جمله دانشگاه های برجسته مانند هاروارد، جورج واشنگتن، نیویورک، ییل، موسسه فناوری ماساچوست و کارولینای شمالی گسترش یابد .

در آخر، خیزش بی‌سابقه دانشجویی در حمایت از فلسطین در امریکا گسترش یافت و به سایر دانشگاه‌ها در کشورهایی مانند فرانسه، بریتانیا و آلمان کشیده شده است که همگی این‌ها خواستار توقف جنگ با غزه و تحریم شرکت هایی که اسلحه به "اسرائیل"عرضه می کنند هستند.

پربیننده ترین خبرها