گسترش "طوفان دانشگاهی" از آمریکا تا تونس!

گسترش
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 - 15:27

دانشگاه های تونس روز دوشنبه در حمایت از حقوق مردم فلسطین و محکوم کردن جنگ جاری برضد مردم غزه، فعالیت های اعتراضی را آغاز کردند که به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

العالم - تونس

اتحادیه کل دانشجویان تونس ـ بزرگترین تشکل دانشجویی تونس ـ از دانشجویان خواستند تا همزمان با آغاز هفته "طوفان دانشگاه" در تونس كه به تاسی از نام "طوفان الأقصی"در فلسطين ، نامگ‍ذاری گردیده در اعتصاب عمومی فراگیر دانشگاه‌های این کشور و اعتراض در شهرهای دانشگاهی دیگر شرکت کنند.

دانشجویان معترض در مقابل سالن تئاتر شهرداری تونس شعارهایی از جمله "ای مقاومين القسام... نگذارید صهیونیست ها بخوابند"، "فلسطین امانت است و عادی سازی با صهيونيستها خیانت"، "فرانسه، آمریکا همدست صهيونيستند" سر دادند.

در همين رابطه دبیرکل اتحادیه دانشجویان تونس، وسیم بن مسعود، گفت: ما خواستار اعتصاب عمومی همه جانبه در نهادهای دانشگاهی هستيم و یک هفته کامل اعتراضات، تظاهرات و کمپین‌ها را در داخل دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها ادامه خواهیم داد .

وی تاكيد كرد: "ما امروز در حمایت وعدالتخواهی برای مردم فلسطين و در حمایت از مقاومت آنان و محکومیت شكست عربها در برابر مسئله فلسطين و محكوميت تهاجم بين المللي به غزه به ميدان آمده ايم.

ابن مسعود از وزارت آموزش عالی تونس خواست تا با نامگذاری یک آمفی تئاتر در هر مؤسسه دانشگاهی پس از غزه، روز هفتم اکتبر را گرامی بدارند.

وی همچنین خواستار دریافت بورسیه تحصیلی استثنایی برای دانشجویان فلسطینی شاغل به تحصیل در دانشگاه های تونس شد.

وی از روسای دانشگاه‌ها خواست تا "سرکوب دانشجویان در آمریکا و فرانسه را ، محکوم کنند و تاکید نمايند که پاسخگویی به همه جنبش‌های دانشجویی در جهان ضروری است".

شنبه گذشته، دانشگاه کلمبیا، محل شروع اعتراضات دانشجویی، شاهد آغاز مذاکرات بین دانشجویان و مدیریت دانشگاه در خصوص تظاهرات در محوطه دانشگاه بود كه با دخالت نیروهای پلیس و دستگیری ده ها دانشجو، تظاهرات به ده ها دانشگاه دیگر در مناطق مختلف آمریکا گسترش یافت.

پربیننده ترین خبرها