تصمیم جدید تل آویو .. ممانعت از خروج مردان از رفح

تصمیم جدید تل آویو .. ممانعت از خروج مردان از رفح
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 - 19:28

پایگاه خبری «میدل ایست آی» از اقدام رژیم صهیونیستی در تاسیس شبکه ای پیچیده‌ از ایست‌های بازرسی در رفح به منظور ممانعت از خروج مردان در سن سربازی هنگام حمله احتمالی به رفح خبر داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش العالم ، شبکه تلویزیونی "کان" رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) اعلام کرد که حمله زمینی به رفح در صورت شکست مذاکرات، به زودی آغاز خواهد شد؛ این درحالی است که پایگاه خبری «میدل ایست آی» نیز نوشت: اسرائیل در تلاش برای تاسیس شبکه ای پیچیده‌ از ایست‌های بازرسی است تا در صورت وقوع حمله احتمالی به رفح از خروح مردان در سن سربازی از این شهر جلوگیری کند.

یک مقام آگاه از طرح‌های رژیم اسرائیل به پایگاه خبری «میدل ایست آی» گفت: «اسرائیل در حال ایجاد سیستمی پیچیده‌ از ایست‌های بازرسی برای جلوگیری از فرار مردان در سن سربازی از رفح است».

وی افزود: «این ایست‌های بازرسی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به برخی از زنان و کودکان اجازه می‌دهند تا قبل از حمله احتمالی اسرائیل، رفح را ترک کنند، اما مردان غیرنظامی و غیرمسلح فلسطینی احتمالاً از خانواده‌های خود جدا خواهند شد و در حین حمله در رفح محبوس خواهند ماند».

پایگاه خبری «میدل ایست آی» تاکید کرد : این طرح اسرائیل بار دیگر نگاه‌ها را به اقدام این رژیم در بازداشت اجباری مردان و پسران نوجوان فلسطینی معطوف خواهد کرد.

در این رابطه، «عباس دهوک» مشاور نظامی سابق در وزارت خارجه آمریکا و وابسته نظامی در خاورمیانه گفت: «اسرائیل همه مردان فلسطینی را یک مبارز در جنبش حماس تلقی می‌کند مگر آنکه خلاف آن ثابت شود».

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی "کان" رژیم صهیونیستی گفت: در صورت شکست مذاکرات جدید با حماس، عملیات نظامی احتمالی اسرائیل در شهر رفح به زودی آغاز خواهد شد.

طبق گزارش شبکه «کان»، بنیامین نتانیاهو پیش از این، به‌ سبب فشارهای بین‌المللی و تلاش میانجیگران برای دستیابی به توافق تبادل اسیران، عملیات نظامی در رفح را دو بار به تعویق انداخت.

کابینه رژیم اشغالگر امروز اعلام کرد که هیاتی برای مذاکره درباره آتش‌بس به قاهره نخواهد فرستاد تا اینکه پاسخ حماس به پیشنهادهای اخیر مصر در خصوص مبادله اسرا را دریافت کند.

رادیو ارتش اشغالگر نیز اعلام کرد که تل آویو تا عصر چهارشنبه منتظر پاسخ حماس به توافق جدید خواهد بود و پس از آن تصمیم خواهد گرفت که آیا در مذاکرات جدید شرکت کند یا خیر.

پربیننده ترین خبرها