پلیس آمریکا با یورش به دانشگاه کلمبیا ۱۰۰ دانشجوی طرفدار فلسطین را بازداشت کرد

پلیس آمریکا با یورش به دانشگاه کلمبیا ۱۰۰ دانشجوی طرفدار فلسطین را بازداشت کرد
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - 09:37

شبکه ان. بی. سی نیوز چهارشنبه گزارش داد که پلیس نیویورک سیتی در یورش به ساختمان «همیلتون هال» در دانشگاه کلمبیا ۱۰۰ نفر از معترضان و حامیان فلسطین را بازداشت کرد.

العالم - آمریکا

پلیس نیویورک پس از ساعت ۹ شب به وقت محلی وارد دانشگاه کلمبیا شد و پس از ساعت ۱۱ شب اعلام کرد که محوطه دانشگاه را از معترضان پاکسازی کرده است.

مقام‌های دانشگاه از پلیس خواسته‌اند که دستکم تا روز ۱۷ ماه می (۲۸ اردیبهشت) در دانشگاه بمانند.

یکی از خواسته‌های اصلی گروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا آن است که این دانشگاه وجوه سرمایه‌گذاری را از شرکت‌هایی که از حملات اسرائیل به غزه سود می‌برند، خارج کند.

دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حالی که گفت‌وگوهای سازنده بین رهبران دانشجویان و مقامات دانشگاهی ادامه دارد، «متأسفانه، ما نتوانستیم به توافق برسیم.»

۲۱ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نامه‌ای به هیات امنای دانشگاه کلمبیای نیویورک نوشتند: زمان آن است که دانشگاه قاطعانه عمل کند، کمپ‌های معترضان را منحل کرده و امنیت و ایمنی همه دانشجویان خود را تضمین کند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که این روزها کانون جنبش «همبستگی با مردم غزه» شده است، از معترضان حامی فلسطین خواسته بود متفرق شوند و در برابر خواسته دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که روابط با اسرائیل را قطع نخواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها