ژنرال یمنی از تقلای آمریکا برای توقف عملیات دریایی صنعا می‌گوید

چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - 21:00

یک مقام مسئول یمنی با تأکید بر حمایت مستمر کشورش از غزه، خاطرنشان کرد که آمریکا در تلاش برای متوقف کردن عملیات دریایی نیروهای صنعا علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آن، به یمن مشوق‌های پوچی پیشنهاد می‌دهد.

العالم- یمن

سپهبد "سلطان السامعی" عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفت‌وگو با تلویزیون العالم گفت:‌ این تصمیم توسط "عبدالملک الحوثی" اتخاذ شد که از مبارزان در غزه، که درگیر جنگ ویرانگر است، اعلام شد که با توجه به سکوت بیشتر کشورهای اسلامی و عربی در قبال جنایات رژیم اشغالگر علیه این باریکه، موضع یمن موضعی انسانی، اسلامی و دینی ارزیابی می‌شود.

السامعی افزود: تداوم عملیات نظامی نیروهای یمنی در دریای سرخ و اقیانوس هند مهر تاییدی بر این موضع است و تا زمان توقف جنگ علیه غزه و ورود مواد غذایی و نیازهای اساسی ساکنان به این باریکه، این عملیات ادامه خواهد یافت و چه‌بسا دامنه آن، گسترده خواهد شد.

جنگ غزه متوقف شود ما نیز نبردمان را متوقف می‌کنیم

او تأکید کرد تا زمانی‌که دشمن صهیونیستی به نسل‌کشی در غزه ادامه دهد و به درخواست‌های بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ علیه برادران فلسطینی‌مان توجهی نکند نیروهای یمنی به عملیات دریایی خود ادامه خواهند داد. ولی زمانی‌که جنگ غزه متوقف شود عملیات ما در دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند نیز متوقف خواهد شد.

این مسئول یمنی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ اگر این روزها درباره عملیات در دریای سرخ، خلیج عدن و دریای عرب خبری نمی‌شنوید به این دلیل است که کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های مرتبط با آن دیگر در این مناطق نیستند. ما اطلاعات مربوط به حضور یا عدم حضور این کشتی‌ها در این دریاها را داری. لذا اگر بار دیگر این کشتی‌ها برگردند عملیات ما نیز از سر گرفته خواهد شد.

سلطان السامعی از کاهش چشمگیر تردد کشتی‌ها از تنگه باب المندب خبر داد و در عین حال متذکر شد که نیروهای یمنی آماده مقابله با کشتی‌های اسرائیلی و یا هر کشتی هستند که عازم بنادر فلسطین اشغالی می‌شوند.

آمریکا فقط عرض اندام می‌کند

سپهبد السامعی افزود گستردگی پایگاه‌های آمریکا در دریای سرخ، عربستان سعودی، جیبوتی و برخی دیگر از کشورها و نیز تقویت این پایگاه‌ها با ناوشکن‌ها و کشتی‌های جنگی صرفا برای عرض اندام و ارعاب است. در حالی‌که دیوار ترس ما فرو ریخته است؛‌زیرا ما هدف خاصی را دنبال می‌کنیم. ادامه تجاور به یمن گواهی بر این موضوع است که آنها اشغالگر هستند و از تروریسم و رژیمی تروریست حمایت می‌کنند. آنها نمی‌توانند اراده ما را در حمایت از غزه سست کنند.

مشوق‌های پوچ آمریکا

او در بخشی دیگر از این گفت‌وگو اظهار داشت: به ما پیشنهاد شد که اگر به حمایت از غزه و عملیات دریایی‌مان پایان دهیم آشتی داخلی و دیگر توافقات صورت‌گرفته با عربستان سعودی ادامه پیدا خواهد کرد.

این عضو شورای عالی سیاسی یمن همچنین گفت:‌ ما آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌دانیم و مطمئنیم که به دنبال ابزارهای بیشتر برای فشار علیه ماست. ما برای دفاع از کشور، بنادر و حاکمیت کشورمان با تمام توان آماده هستیم و اراده‌ای قوی برای این امر داریم.

او تأکید کرد که سیاست ایالات متحده در جهان شکست خورده است و آن یک دولت قلدر و حامی کشورهای تروریستی است.

سلطان السامعی همچنین گفت: ما از این موضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم و از آن کوتاه نمی‌آییم حتی اگر آمریکا و اذناب منطقه‌ای آن از تمام اهرم‌ها علیه یمن استفاده کنند. ما همیشه آماده‌ایم و هواپیماها و موشک‌های ما برای هر سناریویی از سوی هر طرف متخاصمی، آماده هست.

آمریکایی‌ها را با ماکت تاسیسات و سلاح‌ها فریب دادیم

سپهبد سلطان السامعی اظهارات آمریکایی‌ها در مورد هدف قرار دادن تاسیسات و سایت‌های نظامی یمن را صحیح ندانست و از عملیات فریب ارتش یمن علیه آمریکایی‌ها با استفاده از ماکت‌های سایت و تاسیسات خبر داد و گفت که آمریکایی‌ها در حملات خود به یمن به جای تاسیسات و تسلیحات واقعی، بسیاری از این ماکت‌ها را هدف قرار دادند.

وی در عین حال افزود: برخی سایت‌ها و تأسیسات غیرنظامی هدف قرار گرفته اما ما از کشور خود دفاع خواهیم کرد و تا پایان جنگ علیه منطقه نوار غزه به مواضع ثابت خود در حمایت از برادران‌مان در این منطقه ادامه خواهیم داد.

السامعی تاکید کرد که عملیات یمن در دریای سرخ، دریای عمان، خلیج عدن و اقیانوس هند به شدت تاثیر منفی بر رژیم صهیونیستی از نظر اقتصادی و سیاسی گذاشته است و بندر ایلات تقریباً خالی از کشتی شده است. موضع ما در حمایت از مسئله فلسطین تأثیر آشکاری بر برادران ما در فلسطین داشته و روحیه آنها را بالا برده است. بسیاری از کشورها با ما تماس می‌گیرند و و می‌گویند ما با اسرائیل نیستیم و می‌خواهند که کشتی‌های آنها را هدف قرار ندهیم. آنها می گویند که با اسرائیل نیستند و کشتی‌های آنها به سرزمین‌های اشغالی نمی‌روند.

جهان امروز به یمن احترام می‌گذارد و آبراه‌ها برای همگان به جز رژیم اسرائیل امن است

عضو شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به اینکه امروز تمام جهان یمن را به رسمیت شناخته و ملت‌های عرب و آزادگان جهان از مواضع یمن قدردانی می‌کنند، گفت: یمن از جایگاه برجسته‌ و قابل‌توجهی برخوردار شده و مورد احترام است.

السامعی تاکید کرد: همه آبراه‌های نزدیک یمن برای همه کشتی‌ها به جز کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین های اشغالی امن است. این آمریکا و انگلیس هستند که دریای سرخ، خلیج عدن و باب المندب را نظامی کرده‌اند. ما دیگر کشتی‌ها را که روزانه به سلامت عبور می‌کنند نه تنها هدف نمی‌گیریم، بلکه به آنها کمک هم می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در ازای عقب‌نشینی خود از دریای سرخ، از یمن می‌خواهد که عملیات خود را متوقف کند؛ بدون اینکه در مورد نسل‌کشی در نوار غزه چیزی بگوید. ما چاره‌ای جز رد این پیشنهاد نداشته‌ایم زیرا اساسا مداخله و عملیات ما به خاطر غزه است.

عربستان باید ویرانی‌ها را بازسازی و جبران مافات کند

سپهبد سلطان السامعی گفت: در مذاکرات بین یمن و عربستان که تجاوز نظامی علیه یمن را رهبری می‌کرد، پیشرفت‌هایی حاصل شده بود. تا زمانی که عربستان ویرانی‌هایی را که در یمن به بار آورده است، بازسازی نکند و جبران مافات نکند، به آن کشور، کشور دوست اطلاق نخواهیم کرد. بدون شک آمریکا فشار زیادی بر عربستان داشت تا جایی که مذاکرات به طور کامل متوقف شد و به نظر می‌رسد که تهدید آمریکا برای شعله‌ور شدن مجدد جبهه‌ها در سطح یمن بوده است.

وی به شکست ائتلاف نظامی متجاوز به یمن در طول سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: آنها 9 سال آزمودند و نتوانستند کاری از پیش ببرند، اگر بار دیگر (به تجاوزگری) برخیزند، ما (به مقابله با آنها) بر خواهیم خواست. دشمن باید بداند که اگر (از موضع آمریکایی‌ها) حمایت کند و دوباره جنگ به راه بیاندازد، آماده‌ایم که مهم‌ترین تأسیسات اقتصادی در عربستان را هدف قرار دهیم.

قدردان مواضع برادرمان در لبنان، سوریه وعراق هستیم
عضو شورای سیاسی عالی یمن در ادامه گفت: اگر صلح بخواهند ما آماده صلح شرافتمندانه هستیم نه آن چیزی که آمریکا می‌خواهد با فشارهای اخیر خود آن را بر ما تحمیل کند.

سلطان السامعی افزود : همه از آنچه در جبهه حزب‌الله در جنوب لبنان می‌گذرد، آگاه هستند و ما قدردان موضع حزب‌الله و نیز اقدامات برادرانمان در غزه از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ هستیم.

وی همچنین افزود : ما همچنین قدردان برادران‌مان در عراق و سوریه هستیم و می‌دانیم که آنها همچنان نقشی مهم در هدف قرار دادن برخی از پایگاه‌های آمریکایی دارند.

قدرت محور مقاومت در منطقه روز به روز بیشتر می‌شود

السامعی اظهار داشت: قدرت محور مقاومت در منطقه روز به روز بیشتر می‌شود و این مساله برای جهانیان آشکار شده است و مواضع محور مقاومت درجنگ غزه به طور کامل مشخص شد و به اعتقاد من، بسیاری از آزادگان در جهان به این محور درمنطقه خواهند پیوست و طی ماه‌ها و سال‌های آینده این قدرت، محور مقاومت در منطقه بیشترین قدرت را خواهد داشت.

عملیات وعده صادق تلفات بسیاری برجای گذاشت

عضو شورای عالی سیاسی یمن همچنین از عملیات موشکی ایران (وعده صادق) علیه رژیم اشغالگر اسرائیل تمجید کرد و گفت که این عملیات، هاله‌ای را که در اطراف "اسرائیل" بود، شکست. موشک‌ها و پهبادها از فاصله هزاران کیلومتری به سمت سرزمین‌های اشغالی به حرکت درآمدند و اهداف و مواضع نظامی را در داخل اراضی اشغالی هدف قرار دادند و ویرانی‌هایی را به بار آوردند و تلفات بسیاری را نیز برجای گذاشت که رژیم اشغالگر شمار تلفات خود را اعلام نکرد و این مساله هیبت و شکوه را به امت اسلامی بازگرداند.

السامعی گفت: پیام اول ایران این بود که اگر دشمن صهیونیست پس از این بخواهد تعرض کند، با پاسخی سخت تر مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: اسرائیل به تنهایی با حملات موشکی و پهبادی ایران مقابله نکرد، بلکه اردن ، بریتانیا و امریکا و بسیاری از کشورها به این رژیم کمک کردند اما موشک‌ها و پهبادهای ایران به پایگاه‌های نظامی در فلسطین اشغالی رسید.

بعد ازعملیات وعده صادق، برخی کشورها به طور مخفیانه شروع به برقراری ارتباط با ایران کرده‌اند

عضو شورای سیاسی عالی یمن گفت بعد از این عملیات، برخی از کشورها نحوه تفکر خود را تغییر دادند و برخی از کشورها به طور مخفیانه شروع به برقراری ارتباط با ایران کردند و این دستاوردی برای ایران به شمار می‌رود. تماس‌های آنان با ایران مخفیانه بود و این مساله نشان می‌دهد که محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران خود را در منطقه اثبات و توازن را برقرار کرده است و هر روز بر شکوه و هیبت محور مقاومت در منطقه افزوده می‌شود.

جنگ در غزه تنها با موضع یکپارچه کشورهای اسلامی متوقف می‌شود

السامعی از همه آزادگان جهان به ویژه در جوامع عربی و اسلامی خواست که دولت‌های خود را به ویژه آن‌هایی را که به عادی سازی با رژیم صهیونیستی روی آورده‌اند، تحت فشار قرار دهند تا سفیران صهیونیست را از کشورهای‌شان بیرون کنند و این اولین قدم در جهت توقف جنگ در غزه است.

وی ادامه داد: اگر از اول این اقدامات صورت می‌گرفت، اکنون وضعیت متفاوت بود، اما سکوت برخی از برادران عرب و حتی کشورهای اسلامی باعث شد که دشمن صهیونیست و حامیان آن با جسارت، تجاوزگری و تعرض را ادامه دهند اما امروزه می‌دانند که جنگ فقط درصورت موضع یکپارچه کشورها وجوامع اسلامی متوقف خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها