منابع عبری‌زبان: نتانیاهو بقای حماس در غزه را ترجیح می‌دهد!

منابع عبری‌زبان: نتانیاهو بقای حماس در غزه را ترجیح می‌دهد!
جمعه 14 ارديبهشت 1403 - 21:12

یک رسانه عبری‌زبان با بیان اینکه هدف نخست‌وزیر رژیم اسرائیل از طولانی کردن جنگ غزه، نابودی کامل حماس نیست، افزود او به دلایل شخصی و سیاسی، ترجیح می‌دهد این جنبش همچنان بر غزه حکومت کند.

العالم- فلسطین اشغالی

در حالی‌که گمانه‌زنی‌ها درباره حمله احتمالی قریب‌الوقوع ارتش اشغالگر به رفح تقویت شده، روزنامه "جروزالم پست"، امروز- جمعه- در گزارشی نوشت که هدف "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر از طولانی کردن جنگ غزه تضعیف حماس است نه حذف کامل آن.

این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی تصریح کرد:‌ «یک حقیقت ساده ولی دردناک: نتانیاهو برای حفظ قدرت خود و اجتناب از به رسمیت شناخته شدن جایگزین‌ها در غزه توسط جامعه جهانی، "حماسِ ضعیف در غزه" را ترجیح می‌دهد».

جروزالم پست خاطرنشان کرد: «جنگ در غزه با یک واکنش ضعیف به پایان رسید، صرفاً به این دلیل که نتانیاهو به دلایل شخصی و سیاسی که درک‌شان دشوار نیست، حماس ضعیف را که هنوز بر غزه کنترل دارد، بر هر نهاد یا طرف دیگری که مورد شناسایی و حمایت بین‌المللی قرار خواهد گرفت، ترجیح می‌دهد».

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را علیه باریکه غزه با اهداف ادعایی نابودی جنبش مقاومت حماس و آزادسازی اسرای اسرائيلی آغاز کرده است که طبق اذعان مقامات و منابع رسمی در تل‌آویو، هیچ‌یک از اهداف این جنگ تاکنون محقق نشده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها