اساتید دانشگاه‌های آمریکا به دانشجویان مخالف جنگ غزه ملحق شدند

 اساتید دانشگاه‌های آمریکا به دانشجویان مخالف جنگ غزه ملحق شدند
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 - 19:00

گروهی از اساتید و کارکنان دانشگاه‌های آمریکا از حق دانشجویان این کشور برای برپایی چادر در فضای باز دانشگاه‌ها به منظور ابراز همبستگی با مردم غزه حمایت و از تصمیم دولت جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده برای دستگیری معترضان انتقاد کردند.

العالم - آمریکا

روزنامه نیویورک پست نوشت: تصمیم اعضای هیات علمی دانشگاه ها برای حمایت از معترضان، خشم گروه های یهودی را برانگیخته است و آنها با ادعای این که چنین اقدامی یهودستیزی است با تصمیم اساتید مخالفت کرده اند.

این رسانه نوشت: معلوم نیست چه تعداد از اساتید دانشگاه ها در تحصن روز دوشنبه شرکت داشتند اما روزنامه گاردین گزارش داد «صدها عضو هیات علمی» دانشگاه ها اعتراض کردند.

نیویورک پست افزود: هر چند که اساتید دانشگاه کلمبیا تظاهرات جداگانه ای را برگزار و از حضور در جمع معترضان دانشجویی خودداری کردند، اما اعضای هیات علمی دانشگاه نیویورک به تظاهرات در محل آموزشی خود ملحق و در بین ۱۲۰ نفری بودند که روز دوشنبه بازداشت شدند.

استاتید معترض دانشگاه های آمریکا پلاکاردهایی با مضمون «تعلیق دانشجویان ما را لغو کنید» در دست داشتند.

رابرت کرافت میلیاردر آمریکایی و از اهدا کنندگان مالی سابق دانشگاه کلمبیا مدعی شد باید از اساتید رسمی خود بخواهد بخاطر شرکت در اعتراضات پاسخگو باشند.

وی به شان هانیتی مجری برنامه فاکس نیوز گفت: ما اساتیدی داریم که به جای آموزش نحوه تفکر، سعی می کنند به جوانان ما بگویند که باید به چه چیزی فکر کنند.

کرافت به نام استاد دانشگاه آمریکایی اشاره کرده که حمله هفتم اکتبر نیروهای مقاومت حماس به رژیم صهیونیستی را «حیرت انگیز» و «پیروزی خیره کننده مقاومت فلسطین» توصیف کرد.

روزنامه دیلی بیست نیز گزارش داد: ویدئوهای ارسالی از دانشگاه نیویورک در روز دوشنبه نشان داد که اعضای هیات علمی با تشکیل دیوار در اطراف دانشجویان معترض از آنها حمایت کردند.

این گزارش افزود: درست زمانی که مسئولان دانشگاه سعی در متفرق کردن دانشجویان داشتند، اساتید به معترضان پیوستند.

با گذشت ۲۰۰ روز از آغاز جنگ رژیم اسرائیل در غزه و تداوم جنایات بی مجازات این رژیم علیه مردم بیگناه فلسطین به پشتوانه حمایت‌های مالی، نظامی و سیاسی دولت بایدن، دانشگاه‌های آمریکا صحنه سرکوب دانشجویان از سوی پلیس هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها