پلوسی به کمپین توقف ارسال سلاح به اسرائیل پیوست

پلوسی به کمپین توقف ارسال سلاح به اسرائیل پیوست
شنبه 18 فروردين 1403 - 12:17

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در پی کشته شدن ۷ عضو یک سازمان بین‌المللی در غزه، به کمپین توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی پیوست.

العالم - آمریکا

نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای که از سوی ده‌ها تن از دموکرات‌های کنگره به جو بایدن، رئیس‌جمهور و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور بود را امضا کرد و خواستار توقف انتقال تسلیحات به رژیم صهیونیستی شد.

براساس گزارش القدس العربی، حمایت پلوسی از توقف انتقال تسلیحات به رژیم صهیونیستی نشان داد که این موضع تا حد زیادی در درون حزب دموکرات حاکم است، چراکه نانسی پلوسی از متحدان اصلی بایدن و از اعضای کهنه کار حزب دموکرات است که رئیس جمهور آمریکا به آن تعلق دارد.

این نمایندگان بدون اشاره به شهادت بیش از ۳۲ هزار زن و کودک غیرنظامی در غزه، در نامه خود از دولت بایدن خواستند تا تحقیقات خود را در مورد حمله هوایی رژیم صهیونیستی که منجر به کشته شدن هفت کارمند خیریه World Central Kitchen در روز دوشنبه شد، انجام دهد.

در این نامه که پلوسی و ۳۶ عضو دموکرات آن را امضا کردند، آمده است: با توجه به اعتصاب اخیر امدادگران و تشدید بحران انسانی، ما معتقدیم که تایید انتقال تسلیحات غیرقابل توجیه است.

این درحالی است که پیش از کشته شدن این هفت عضو آشپزخانه مرکزی جهان پلوسی از لایحه‌ای در مجلس نمایندگان حمایت کرده بود که بیش از ۱۷ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی کمک می‌کرد.

پربیننده ترین خبرها