نتانیاهو بین چکش دیوان کیفری و سندان دادگاه بین‌المللی

نتانیاهو بین چکش دیوان کیفری و سندان دادگاه بین‌المللی
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 - 18:38

گزارش رسانه‌های بین‌المللی و نیز تحلیل‌های سیاسی و حقوق بشری حاکی از آن است که دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت نخست‌وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر را به اتهام نسل‌کشی در باریکه غزه صادر خواهد کرد.

العالم خبر و تحلیل

-به نظر می‌رسد «طوفان الاقصی» همچنان در حال ویران کردن بسیاری از «آرمان‌های دروغین» تحمیل شده توسط صهیونیسم جهانی و در پشت آن، غرب است که هرگونه انتقاد از رژیم صهیونیستی و صهیونیسم جهانی را ، «یهود‌ی ستیزی» تلقی می‌کنند و برای دفاع از خود، حتی به قیمت نسل‌کشی، غصب یک سرزمین، و هتک حرمت مقدسات آن، «حق مقدس» قائل هستند.

-علیرغم حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی و در راس‌شان آمریکا از اسرائیل، دیوان بین‌المللی دادگستری برای اولین بار این رژیم اشغالگر را پاسخگو کرده و خواستار اقدامات فوری برای جلوگیری از نسل‌کشی و بهبود وضعیت انسانی در غزه شده است.

-شورای امنیت سازمان ملل نیز توانست به رغم رای ممتنع آمریکا، قطعنامه‌ای درباره آتش‌بس در غزه صادر کند. امروز نوبت دادگاه کیفری بین المللی است که تصمیم به صدور دستور حکم بازداشت جنایتکاران جنگی مانند نتانیاهو، گالانت و هالیوی صادر کند که البته، اگر مقاومت اهالی غزه و خون پاک شهیدانش نبود وجدان جهانی بیدار نمی‌شد.

-نتانیاهو به‌عنوان فردی که هنوز در فضای قبل از «طوفان الاقصی» زندگی می‌کند سعی داشت از اهمیت و تاثیر هر حکم بازداشتی احتمالی دادگاه کیفری بین‌المللی علیه او یا اعضای قاتل و جنایتکار باندش، کم کند.

-وی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد: «تصمیمات دادگاه بر اقدامات اسرائیل تحت رهبری من تاثیری نخواهد داشت، اسرائیل هرگز هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه برای تضعیف حق اساسی خود در دفاع از خود را نخواهد پذیرفت.»

-گفته‌های نتانیاهو در انظار عمومی،در تناقض کامل با کاری است که او به طور مخفیانه انجام می‌دهد.کانال 12 اسرائیل از میزان ترس و نگرانی او و رفقای جنایتکارش از احتمال صدور رای بازداشت آنان به دلیل نقض قوانین بین‌المللی و ارتکاب جنایات جنگی در غزه پرده برداشت.

این کانال به نقل از خبرنگار خود، یارون آبراهام، گفت: رایزنی‌های مخفیانه و اضطراری به دور از چشم رسانه‌ها در دفتر نتانیاهو با حضور رهبران ارشد رژیم برگزار می‌شود.

-این کانال همچنین از دیدار نتانیاهو با درمر، وزیر امور استراتژیک، یاریو، وزیر دادگستری و اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه، برای بررسی و درخواست کمک از متحدان غربی، به ویژه آمریکا، به منظور اعمال فشار بر طرف‌ها و کسانی که سعی در صدور حکم بازداشت آنها دارند، خبر داد.

-انقلاب بزرگ دانشگاه‌های آمریکایی و غربی، که وجدان غرب و خواب عمیق صهیونیستی را برهم زده در واقع یکی از نتایج مستقیم طوفان الاقصی، و انقلابی علیه تایید رژیم غاصب و تروریستی اسرائیل توسط امریکا و غرب است پیش از آن که انقلابی علیه روایت‌های دروغین اسرائیل باشد که همیشه مردم جهان به ویژه غرب را برای چندین دهه، درباره «اسرائیل» و «اینکه تنها رژیم دموکراتیک منطقه است، و درباره ارتش اخلاقی‌اش، و یهودی‌ستیزی، که آن را مترادف با صهیونیسم‌ستیزی قرار دادند و درباره سرزمین فلسطین، که بدون ساکن بوده و غرب آن را به مردمی بدون وطن داده، و اینکه اسرائیل مظلوم و قربانی است که با تروریسم مبارزه می‌کند و...». فریب داده است.

-اگر حمایت آمریکا و غرب از اسرائیل نبود، این رژیم نمی‌توانست به هیولای ویرانگر و بلعنده کودکان، منبع ایجاد بی‌ثباتی منطقه و جهان تبدیل شود. به همین دلیل دانشگاه‌ها و نخبگان علمی آمریکا و غرب علیه آن خیزش کردند.

-دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و غرب دریافتند که دولت آمریکا و دولت‌های غربی برای توقف جنگ فشار واقعی بر اسرائیل وارد نمی‌کنند، زیرا آنها موافق جنگ هستند و با اهداف این رژیم که در پشت جنگ خوابیده مخالف نیستند. تنها اختلاف آمریکا و غرب از یک سو و رژیم اسرائیل درباره مدیریت جنگ و عملیات زمینی نظامی در رفح است.

این دانشجویان همچنین متوجه شدند که اعتراضات داخلی اسرائیل هیچ‌گونه فشاری بر نتانیاهو برای توقف تجاوزات خود به غزه ندارد و هدف آنها برگرداندن اسرا و نه پایان درگیری است، از اینرو دانشگاه‌های آمریکایی و غربی به منظور توقف نسل‌کشی در غزه دست به دست هم دادند.

-چه کسی 7 ماه پیش باور می‌کرد که رژیم فرا قانونی اسرائیل به اتهام ارتکاب جنایت نسل‌کشی در غزه در مقابل دادگاه بین المللی دادگستری حاضر شود؟ و دادگاه کیفری بین‌المللی در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و باند تروریستی او به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه باشد؟

پربیننده ترین خبرها