آمریکا و «اسراییل» در انتظار پاسخ ایران؛ تل آویو 28 سفارت و کنسولگری خود را بست

شنبه 18 فروردين 1403 - 17:10

آمریکا و رژیم صهیونیستی با پیش بینی پاسخ تهران به حمله تروریستی به کنسولگری  ایران در دمشق، وضعیت آماده باش حداکثری را اعلام کرده و تل آویو 28 کنسولگری و سفارت خود را در سراسر جهان تعطیل کرده است.

العالم فلسطین اشغالی

با پیش بینی پاسخ ایران به حملات تروریستی رژیم اسرائیل در دمشق، آمریکا و رژیم اشغالگر وضعیت حداکثر آمادگی را اعلام کردند.

این نگرانی توسط یک مقام ارشد آمریکایی در دولت جو بایدن تأیید شد وی گفت کشورش در حالت هوشیاری کامل است و ارتباط بین تیم های مختلف ادامه دارد.

اظهاراتی که دو شبکه سی ان ان و سی بی اس و روزنامه نیویورک تایمز نیز بر آن تاکید کرده و از آماده باش کامل نیروهای آمریکایی در منطقه و نیروهای اشغالگر اسرائیل خبر داده و به نقل از برخی مقامات سیاسی و تحلیلگران آمریکایی و اسرائیلی گزارش دادند که ایران چند روز آینده با پهپادها و موشک های کروز پاسخ خواهد داد. این در حالی است که روزنامه جروزالم پست از تعطیلی 28 سفارتخانه و کنسولگری رژیم اشغالگر در سراسر جهان خبر داد.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که تهران اعلام کرد به حملات تجاوزگرانه رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در پایتخت سوریه پاسخ خواهد داد و به آمریکا پیام داد که در دام نتانیاهو نیفتد و کناربکشد تا آسیب نبیند.

مسئوليت آمريكا در قبال عمليات تروريستي رژیم اسرائيل به عنوان حامي و حافظ تل آويو در مراسم تشييع سردار ارشد سپاه قدس سردار شهيد محمدرضا زاهدي و هفت شهيد حملات تروریستی تل‌آويو در شهر اصفهان مورد تاكيد قرار گرفت.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکا در این جنایت و دیگر جنایات صهیونیست ها شریک است و قبول یا انکار دخالت آن در این موضوع فرقی نمی کند. مسئولیت اصلی حادثه دمشق و جنایات دیگر صهیونیست ها به آمریکا مربوط می شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به نوبه خود تاکید کرد رژیم اسرائیل هر کاری که بکند شکست خواهد خورد و نمی تواند از فتنه هایی که ایجاد می کند، فرار کند.

سردار محمد سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هشدار می دهیم که هرگونه اقدام هردشمنی علیه نظام مقدس ما بی پاسخ نخواهد ماند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز بر اجتناب ناپذیر بودن پاسخ ایران تاکید کرد و گفت محور مقاومت در مسیر دستیابی به یک پیروزی بزرگ و تاریخی است.

پربیننده ترین خبرها