زنگ خطر قحطی قریب الوقوع در غزه به صدا درآمد

يکشنبه 19 فروردين 1403 - 22:06

برخی منابع پزشکی غزه می گویند شمار کودکانی که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به شهادت رسیده اند به 13430 نفر رسیده و در همین حال شمار  شهدای زن از هفتم اکتبر (15 مهر ماه / آغاز عملیات طوفان الاقصی)  تاکنون 8900 نفر برآورد شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش العالم ،‌ پس از شش ماه بمباران بی امان هوایی و توپخانه ای و عملیات زمینی نیروهای اشغالگر اسرائیلی، رنج های انسانی به سطح بی سابقه ای در باریکه غزه رسیده است.

سازمان ملل وضعیت را به تمام معنا فاجعه بار توصیف کرده است. جیمی مک گلدریک هماهنگ کننده امور بشردوستانه اراضی اشغالی فلسطین در سازمان ملل گفت: نیمی از جمعیت غزه در معرض خطر قحطی قریب الوقوع هستند و سوءتغذیه در میان کودکان به سطح بی سابقه ای در غزه رسیده است.

این در حالی است که سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) می گوید که وخامت وضعیت امنیت غذایی در باریکه غزه در بحبوحه ظهور علائم قحطی در شمال به مرحله شدیدی رسیده است.

بنابر این گزارش، رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان به حملات خود به باریکه غزه ادامه می‌دهد، این حملات منجر به شهادت بیش از 33هزار فلسطینی شده که بیشترآنها زنان و کودکان هستند همچنین تا کنون بیش از 75800 نفر زخمی شده اند و این درحالی که این آمارها قطعی نیست چون هنوز شماری زیر آوار مانده و مفقود هستند.

پربیننده ترین خبرها