هدف رژیم صهیونیستی از حمله و ترور فرزندان هنیه چیست؟

پنج‌شنبه 23 فروردين 1403 - 17:04

تحلیلگر سیاسی عرب گفت رژیم صهیونیستی با حمله و ترور فرزندان و نوه های اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس،‌ به دنبال اعمال فشار بر مقاومت برای قبولاندن شروط این رژیم و آمریکا است.

العالم - فلسطین اشغالی

عمار خضر در گفت وگو با برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم اظهار داشت: هدف رژیم صهیونیستی از حمله به فرزندان و نوه های اسماعیل هنیه اعمال فشار بر مقاومت برای قبولاندن شروط این رژیم و آمریکا است اما این حرکت تأثیر معکوس داشت و نحوه برخورد سرشار از صبر و متانت هنیه با این خبر، گویای حال همه ملت فلسطین بود.

این کارشناس فلسطینی خاطرنشان کرد: این نوع واکنش، روحیه ملت فلسطین را تقویت و رژیم صهیونیستی را شوکه می کند و تمام محاسبات آن را برای این قبیل حملات و ترورها به هم می ریزد و تأثیر معکوس بر جای می گذارد زیرا ملت فلسطین می بینند که رهبرانش هم در همین راه شهید می دهند.

وی تأکید کرد که این نحوه برخورد تأثیرات مثبتی بر مقاومت و پایداری در داخل غزه و کرانه باختری و .. بر جای می گذارد و انگیزه ای برای مشارکت عملی در تظاهرات و فعالیت های ویژه حمایت از غزه، در جهان عرب و اسلام ایجاد می کند و طبعا روند مذاکرات را هم تحت تأثیر قرار می دهد.

عمار خضر خاطرنشان می کند که نوع برخورد هنیه با این خبر، بر ما تأثیر مثبت و بر رژیم صهیونیستی تأثیر منفی دارد.

این کارشناس در تحلیل بیانات رهبر انقلاب اسلامی ایران درباره حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نیز گفت: وقتی که امام خامنه ای اینگونه صحبت می کند منظورشان فقط جنگ نظامی نیست بلکه منظور، جنگی در همه سطوح بین تمدن جهان اسلام و تمدن غرب است.

وی خاطرنشان کرد: ایشان میزان خوی وحشیگری و جنایتکاری موجود در تمدن غربی را نشان می دهند که مدعی بشردوستی و دفاع از حقوق بشر است اما وقتی که پای جهان سوم و کشورهای اسلامی و عربی به میان می آید، همه این حقوق بشر و انسان دوستی محو می شود. همان طور که این روزها در غزه و حمله به کنسولگری ایران در سوریه و حمله به یمن و لبنان می بینیم.

وی رژیم اشغالگر و آمریکا و انگلیس را به ارتکاب جنایت و کشتار متهم کرد و گفت که در برابر این جنایت هیچ گوش شنوایی وجود ندارد و آنها پا روی همه قوانین می گذارند و جنایات خود را مرتکب می شوند.

پربیننده ترین خبرها